SPORTLOVET DAG 4

Vaknade som oftast när Hugo står vid sängen och meddelar att: mamma nu är det dags att fara ut på morgonrundan.
Innan jag steg upp kände jag efter hur kroppen kändes efter gårdagens vurpa. Den kändes rätt ok, vänster sida av ryggen var lite öm på ett ställe, något som även kan bero på massagen.

Vi begav oss ut i det soliga vackra, kalla vädret.



Termometern visade på -18...och ja det är vår utejulgran som står fastfrusen opp och ner i snödrivan.

När vi kom hem tillbaka hämtade vi tidnigen som vanligt och gick sen in till kaninerna. De vill alltid gosa, och helst skall man klia båda på sammagång.



Vintertid när det är kallt skall man undvika att paja/smeka kaninerna över ryggen, för då släpper man liksom ut all värme de lagrat i sin uppburrade päls. Så då gosar vi mest på huvudet och kring öronen, det gillar de.




Hugo och jag gick sen på en kort promenad igen på jakt efter några tugggrenar till dem.


De "lufsade" kring i halmen när vi kom.



Konrad högg genast in.




När vi kom in tog jag morgonmål och sen morgonandakten i massagestolen...inte illa alls😉.



Sen väckte jag resten av familjen, för idag var dagen när vi skulle göra något roligt hela familjen tillsammans.
När alla hade duschat och fixat sig (det tar sin tid med tre ungdomar i huset) och småningom började bli klara så startade Hugo och jag.
Hugo skulle få tillbringa tiden hos fammo och faffas (alltså mina svärföräldrars), så vi promenerade iväg. Hugo vet själv vägen till fammos och faffas.




Hugo blir alltid vild och glad när han får komma dit. Och han ligger gärna och sover på faffas ben när han sitter i sin fåtölj.

Vi övriga for först ut och äta, denna gång var Matilda också med så hon fick välja matställe. Hon valde Saigon.






Mätta och belåtna blev det dax för en "inomhussport" som vi alla gillar.
Först skulle vi välja skor. Jag valde ett snyggt par i svart/rött.



Skoprövning.



Sen var det dax att välja klot.



Sen startade en hård match på liv och död😊. Och jag fick tillåtelse att fotografiera och att sätta bilderna på bloggen👍😊.


Matilda in action.






Mattias in action.










 Mikael in action.









Jan in action.





Också jag, som enligt massören inte skulle göra några kraftansträngningar på två dar. Men om jag klarade en volt baklänges igår så tyckte jag att detta inte kunde kallas för ansträngning....jag tog det lugnt och försiktigt.





Och visst hade "man" lite höga ljud när det gick bra. Jag ledde i början och var helt säker på att jag skulle komma att ta hem segern. Men jag slutade på en bra tredjeplats.....det är väl brons det😉?




Och vinnaren blev Mattias.


Det var jätte roligt att vi kunde göra något tillsammans hela familjen...vi gillade bowlingen allihopa.


När vi hade avgjort matchen åkte vi för att hämta Hugo. Jag promenerade hem med honom, via centrum.
Där gick vi förbi "Vintertorget" som gjorts för barn. Där finns ett litet skidspår, en skridskobana, musik strömmar ur högtalarna och snökonstnären Seth Åkerlund har gjort vackra snöskulpturer.







Väl hemma hade Mikael fått återgå till datorn och ett grupparbete som han och två andra gjorde tillsammans via nätet.
Det blev mellanmål för mig, glass med lakritssås....och sen film för Jan och mig.



Imorse när jag läste tidningen såg jag tips om denna film....som lät så rolig.




Jag trodde att den skulle vara en riktigt bra sportlovskomedi, men jag skulle nog inte rekommendera den till någon som vill skratta. Den var rolig men dock mest sorglig och deprimerande.

Därefter förbarmade sig Jan över diskberget och jag började med middagen, det fick bli risgrynsgröt med smörgås.





När pojkarna hade ätit packade de, för nu skulle de ut och resa....det hade de beslutat igår. Sen kom deras kompis och de begav sig iväg mot Vasa.
Men så enkelt kom de inte iväg för det var en liten Hugo som började riva grejer ur Mattias väska, han fick tag i hans sticka vantar och ville inte släppa.


Dragkamp.


Pojkarna övernattar hos kompisen i Vasa och sen tar de alla tre färjan över till Umeå imorgon för att hälsa på ytterligare en kompis som studerar där. De kommer hem först på söndag, så resten av sportlovet är det vi tre och Hugo.

Nu har Jan farit på innebandy, Matilda planerar lekar till söndagsskolan, och jag ligger i sängen och bloggar. Hugo ligger här bredvid och alldeles strax skall vi fara ut på kvällspromenad.

Det har varit en fin dag på många olika sätt. TACK JESUS för en dag som innehållit både det ena och det andra. 
Hur än dagen ser ut så är Jesus alltid med, i glädje och sorg, i vardag och fest, i kyla och värme..  



ATT FÅ DELA SPORTLOVET MED NÄRA OCH KÄRA ÄR ÄNDÅ DET ALLRA BÄSTA....tycker jag. 
Imorgon har vi inga planer, bara lite funderingar...vi får se vad det blir.


VAR UTHÅLLIGA I BÖNEN. VAKA OCH BE MED TACKSÄGELSE (Kolosserbrevet 4:2).

JESUS SVARADE DEM: "HA TRO PÅ GUD! JAG SÄGER ER SANNINGEN: OM NÅGON SÄGER TILL DET HÄR BERGET: LYFT DIG OCH KASTA DIG I HAVET, OCH INTE TVIVLAR I SITT HJÄRTA UTAN TROR ATT DET HAN SÄGER SKA SKE, DÅ KOMMER DET ATT SKE FÖR HONOM. DÄRFÖR SÄGER JAG ER : ALLT VAD NI BER OM OCH BEGÄR, TRO ATT NI HAR FÅTT DET, SÅ SKA DET BLI ERT (Markusevangeliet 11:22-24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023