DEN FÖRSTA SNÖN

I torsdags på kvällen så regnade det när jag åkte till Vilsam (vår bönegrupp), när vi sen steg ut genom dörren på väg hem så var marken vit, den första snön var här.

Och fredagmorgon var marken fortfarande vit av snö.

Strengbergsklockan.

Jag drog på dubbskorna också begav vi oss ut på en skön morgonpromenad denna första vita morgon.







Så vackert i skolparken.




Dammen i skolparken är tömd....i tid.







Snart hemma.

Spårning.


Underbart att rulla sig i snön.

Och lite till, så hela kroppen blir insmord i snö....och dofter.


Och här hemma har vi ännu fram en del av trädgårdsmöblerna, för att det har varit en sådan varm, fin och solig höst.


Och enligt min man så har vi igen värme att vänta i slutet av nästa vecka....vi får "vänta" och se.




HUSVAGNEN UTE ÄNNU
Vi är just nu ute vid villan och jag ligger i den varma husvagnen och försöker att skriva ett kort blogginlägg, medan Jan gör bastun varm.

Bastun

Och Jan har tänt ljus i fönstret, så fint och mysigt.

Husvagnen har vi här ute ännu, får se om och när vi kör in den i pappas skjul.
Jan säger att det kan ju vara varmt ända fram till jul, det har ju hänt förrut att vi haft gräsmattan grön på självaste julafton. Men får jag välja så föredrar jag nog snö och några grader minus på julen.




Ett bord med ett ljus och två stolar.


SNÖ I BIBELN.
Ibland roar jag mig med att söka efter speciella ord i bibeln och ta reda på i vilka sammanhang de nämns, används eller hur de beskrivs.
Nu har jag letat efter ordet SNÖ, så här kommer några bibelverser om snö. 


Snö

RENA MIG MED ISOP FRÅN MIN SYND, TVÄTTA MIG VIT SOM SNÖ (Psaltaren 51:9).

LIKSOM REGN OCH SNÖ FALLER FRÅN HIMLEN OCH INTE VÄNDER TILLBAKA DIT UTAN VATTNAR JORDEN, FÅR DEN ATT GRÖNSKA OCH BÄRA FRUKT OCH GER SÄD ATT SÅ OCH BRÖD ATT ÄTA, SÅ ÄR DET MED ORDET SOM KOMMER FRÅN MIN MUN: DET VÄNDER INTE FRUKTLÖST TILLBAKA UTAN GÖR DET JAG VILL OCH UTFÖR MITT UPPDRAG (Jesaja 55:10-11).

SOM SNÖ OM SOMMAREN OCH REGN VID SKÖRDEN, LIKA ILLA PASSAR ÄRA FÖR DÅREN (Ordspråksboken 26:1).

HANS UTSEENDE VAR SOM BLIXTEN OCH HANS KLÄDER VITA SOM SNÖ (Matteusevangeliet28:3).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023