UNDERBART ÄR DET

Underbart är ordet som beskriver nuet. Mamma hjärtat mår så bra just nu.


Nu har vi alla våra barn hemma.
Pojkarna har kommit hem från sina studieorter, Mikael från Umeå och Mattias från Helsingfors. Mattias kom med tåg en 22-tiden igårkväll och Mikael kom med båten till Vasa kl.23.30 och körde sen "hem" till Jakobstad, så han steg in genom dörren ca 01.00 i natt. Och då hade vi mycket att prata om, så det blev godnatt först efter kl.02.00.

Och det blev sovmorgon idag för mig, Hugo och pojkarna.
Efter morgonmål, tog Hugo och jag en promenad till hundparken i det vackra höstvädret.
Pojkarna for ut på stan med en kompis.




Mulet men så vackert.



I de stora hundarnas inhängnad fanns två hundar, men i de små hundarnas inhägnad var det lungt....Hugo tyckte att det var rätt bra.

På vägen dit fick vi träna på många hundmöten, som gick riktigt bra (Hugo är ju rädd för stora hundar efter att han blev påhoppad som liten).





Vi promenerade också i skogen.








Här kom en ung flicka och frågade om jag kunde ta några bilder av henne, och det gjorde jag gärna.






CAFEBESÖK
Sen stack vi oss in på cafet här i staden "KAFFIA" där man får ha hunden med. Han får t.o.m. ligga i soffan, för ägaren själv har sin hund med där varje dag.






Och Hugo fick en egen vattenskål medan jag njöt av en raw marsbakelse (utan mjölk och socker).



Sen kom vi hem efter två timmars härlig höstpromenad plus vårt cafebesök.
Jag plockade disk, kokade köttbullar till Hugo, som han sen åt med god aptit. Hugo har ju fortfarande sin diet, kokt kyckling och han mår så bra av den och äter det gärna.

Sen slängde vi oss på sängen, Hugo tog en tupplur och jag beslutade att göra detta blogginlägg.




Matilda är på höstmarknad med en kompis och pojkarna kom just hem med en kompis. Nu inväntar vi Jan som kommer småningom från jobbet.

Visst började jag med ordet underbart, och jag kommer också att avsluta med ordet underbart.

Tänk att livet får vara så underbart. Visst finns det mindre bra saker i mitt/vårt liv just nu (som min rygg som krånglar, om det då beror på all träning eller vad återstår att se, men just nu väljer jag att se förbi det).

Livet just nu är underbar för att:

- Hösten är så fin.







- För att hela familjen är samlad denna helg och har härligt program inplanerat.




Så nu har vi familjetid i vår säng igen 👍😊💗. Vår säng har ju alltid varit vår samlingsplats i familjen.






- För att jag är ledig och får bestämma över mina dagar.





- För att min man har köpt en crosstrainer till sin fru 😉 (som står mitt i vårt sovrum😁, har ingen aning vart vi ska sätta den i vårt lilla hus).





Sovrummet som blev gym.




- För att Jesus leder mig.




Det flyter fint just nu 👍😊.




- För att jag har så underbara vänner.





Igår kväll fick vår bönegrupp njuta hemma hos Sussu i deras mysiga uterum/hus. Där blev det kombinerad bönegrupp/spakväll med buffe.

Pannband i håret och tvätt, skrubb och smörj i ansiktet. Jag med min känsliga hy och allergier var dock väldigt försiktig med vad jag prövade.



Mina vänner valde en svart ansiktsmask och de ville inte vara med på bild😉.


Med fötterna i baljan, i det varma sköna vattnet = underbart.



Denna glada dam var det som introducerade oss i vätskornas och salvornas värld (Mary Kay).



Sen bjöd Sussu på nybakad batong med alltmöjligt gott till.






TACK SUSSU för en toppen kväll.




HELGEN INLEDS
Nu skall jag avsluta detta inlägg, för nu börjar hela familjen vara samlad.

VILL ÖNSKA DIG SOM LÄSER EN FIN OCH VÄLSIGNAD HELG. 
KOM IHÅG: SÄTT JESUS FÖRST I DITT LIV SÅ FÅR DU ALLT DET ANDRA OCKSÅ. ENDAST HAN VET VAD DU BEHÖVER.

BIBELORD: Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så ska ni få allt det andra också (Matteusevangeliet 6:33).


Ibland behöver vi sätta händerna i någon annans diskvatten 😉.......och kanske hjälpa dem med disken.


(Ps. Just nu läser jag psaltaren i min dagliga (älskar att jag faktiskt kan skriva dagliga) bibelläsning. Därför kommer det många bibelverser just därifrån.


JAG HAR ALLTID HAFT HERREN FÖR ÖGONEN, HAN ÄR PÅ MIN HÖGRA SIDA, JAG SKALL INTE VACKLA (Psaltaren 16:8).

LÅT MIG OM MORGONEN ERFARA DIN NÅD, TY JAG FÖRTRÖSTAR PÅ DIG. VISA MIG DEN VÄG JAG SKALL GÅ, TILL DIG UPPLYFTER JAG MIN SJÄL (Psaltaren 143:8).

HAN SOM FÖRMÅR GÖRA LÅNGT MER ÄN ALLT VI BER OM ELLER TÄNKER, GENOM DEN KRAFT SOM MÄKTIGT VERKAR I OSS, HONOM TILLHÖR ÄRAN I FÖRSAMLINGEN OCH I KRISTUS JESUS, GENOM SLÄKTLED I EVIGHETERS EVIGHET, AMEN (Efesierbrevet 3:20-21).

SALIGT ÄR DET FOLK SOM VET VAD JUBEL ÄR, HERRE, I DITT ANSIKTES NAMN GLÄDER DE SIG ALLTID, GENOM DIN RÄTTFÄRDIGHET UPPHÖJS DE. TY DU ÄR DERAS STYRKA OCH PRYDNAD, GENOM DIN NÅD UPPHÖJER DU VÅRT HORN (Psaltaren 89:16-18).

DE SOM SER UPP TILL HONOM STRÅLAR AV FRÖJD, DERAS ANSIKTEN BEHÖVER EJ RODNA AV BLYGSEL (Psaltaren 34:6).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023