BRA TID ATT SÖKA

Det verkar som om vi får hela årets nederbörd på en vecka, för det regnar och regnar och regnar.  

En dag när det inte regnade.

Det blir dåligt med promenader, för Hugo gillar inte alls att gå i regn och blåst.

I morse stekte jag bacon och omelett till dottern och mig. När vi hade ätit började hon pyssla på med en present. 
Matilda åkte sen iväg med en kompis och de har varit nästan hela dagen på kalas hos en annan kompis.
Jan har jobbat. 
Jag och Hugo har mest tillbringat dagen i ryggläge för i natt skall jag jobba.

En annan regnig dag.

Just nu eldar Jan i utebastun, så vi skall basta innan jag far på jobb.

Imorgon lördag blir det sovdag för mig. Men till kvällen åker vi kanske en sväng till mina föräldrars.
Och om vädret är fint på söndag blir det en dagsutflykt med husbilen.

Jag hoppas att du som läser får en fin och välsignad helg.
TA HAND OM VARANDRA OCH TA JESUS MED I ERA HELG-PLANER.

Och dagens bibelord passar fint dessa regndagar när jag tror att vi flesta håller oss hellre på insidan än är ute och motionerar och tar frisk luft 😊.
Då får vi med gott samvete ligga på insidan under filten och passa på att söka Herren. För den som söker han finner.

TY KROPPSÖVNING ÄR I NÅGON MÅN NYTTIG, MEN GUDSFRUKTAN ÄR PÅ ALLT SÄTT NYTTIG, EFTERSOM DEN HAR LÖFTE OM LIV, BÅDE FÖR DEN HÄR TIDEN OCH DEN KOMMANDE-DET ORDET ÄR TILLFÖRLITLIGT OCH PÅ ALLT SÄTT VÄRT ATT TAS EMOT (1 Timoteusbrevet 4:8-9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023