TILL VASA MED DOTTERN

Mor och dotter fick i fredags värdefull tid tillsammans. 

På kafe.

Vi startade kl.11:30. 

Vi körde med "Nisse" (Nissan). Och vi fick njuta av "ruska" längs vägen, blandad med lovsång och trevliga samtal.

Matilda blir knäopererad inkommande vecka så fredagens besök var ett preoperativt poliklinik besök.

Medan hon fick prata med sjukskötaren och kirurgen fick jag vänta på utsidan.

Jag tog först en sväng till kafeterian på en kopp te och lite vindruvor.


Det skulle vara lätt att hitta (trodde jag) till kafeterian trots att man p.g.a nybygge fick följa pilar och skyltar som ledde i en labyrintliknande väg.

Först följde jag pilarna på utsidan som svängde hit och dit längs med byggnaderna. När jag sen kom in i huset igen gick och gick jag men kom aldrig fram. Till sist kom en läkare som jag frågade hjälp av. Hon var trevlig och sa: Följ med mig. Också tog vi hissen upp till cafeterian, jag hade liksom varit på helt fel våning, liksom nere i källaren och yrat på.

Efter min lilla utfärd hittade jag tillbaka till den preoperativa polikliniken, där jag satte mig på en stol i trappuppgången för att invänta dottern.

Besöket tog ungefär en timme och det första hon sa när hon kom var: Jag skall nog vara över natten också.

På pappret som vi hade fått hemskickat stod det  dagkirurgi, men läkaren hade sagt att de allra flesta som blir hemskickade samma dag kommer tillbaka eftersom de har så mycket smärta. Så visst är det bäst att hon får övernatta. Och hon vill övernatta.

Klockan 9:30 inkommande fredag skall hon vara på plats och operationen som förväntas ta 1 h sker med ryggmärgsbedövning.

Jag hade redan fixat ledigt till fredag men nu försöker jag också få ledigt till lördag.

Efter sjukhusbesöket åkte vi till ett kafe och avnjöt varsin rawbakelse (utan socker, gluten och mjölk) och smoothie.

Min bit, som var så god med kaffesmak.

Vi gick i några butiker och avslutade med ett kort besök på ett loppis innan vi startade hemåt.


Soligt och fint var det och vi njöt igen av alla fina höstfärger (ruska).

TACK JESUS FÖR EN FIN DAG, NU LÄMNAR VI DEN KOMMANDE OPERATIONEN I DINA HÄNDER.

Matilda åkte sen hem medan jag hoppade av vid väninnans och vi fortsatte mot Pörkenäs och kvinnoweekenden. 

Och dygnet ute vid Pörkenäs har varit så bra och givande, men det skall jag berätta om en annan dag. 

SE, GUD ÄR MIN RÄDDARE, HERREN STÖDER MIN SJÄL (Psaltaren 54:6).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023