REALISATION

Jag är ingen egentlig "rea" människa, som rusar iväg när rean börjar för att få de bästa kläderna, sakerna. Men idag skall jag och en vännina åka på rea till grannstaden.
Vi har båda varsin julgåva som tyvärr inte fungerade, som vi hoppeligen får byta till en fungerande vara.
Sen får vi hoppas att vi hittar några fina fynd...som vi hoppeligen behöver också. Vi får hoppas att vi får träffa på andra glada reamänniskor, men mest att vi får en fin stund tillsammans. Med denna min fina vännina blir det aldrig tråkigt.



Har varit på promenad med Hugo, vi njöt av solen som kikade fram.


Vi träffade på en finsktalande arbetskollega, så jag fick träna på min knaggliga finska.
Kom just hem, ställde in fisk i ugnen, vred på riskoket och slängde mig i soffan med Hugo, bloggen och choklad.


Jag går fortfarande i pyjamas, det gör jag ofta hela dagarna ifall jag är ledig. Varför byta bort kläder som jag stortrivs i. Men eftersom jag skall ut på shopping idag, så skall jag nog ta och sätta på något annat.
Min myspyjamas....år egentligen en one peace.

Fisken är klar, så nu skall jag bara ta fram salladen från igår, piffa upp den med lite rödlök, tända ljus och väcka barnen (mannen är på jobb) också skall vi ha en mysig morgonmåls/lunch stund tillsammans, när alla är pigga och glada....smile.





Så här planerar vi våra dagar, våra liv. Vad vi skall göra, vem vi skall umgås med, vad vi skall äta o.s.v. Men sen kanske det blir något helt annat. Det har vi nära och kära som fått uppleva denna julhelg, (att mamman inte fanns med kring julbordet, utan låg svårt sjuk i en säng på sjukhuset).
Därför är det så viktigt att vi har allt klart med vår Herre.



Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet....ATT SÄGA JA TILL JESUS.




Psaltaren 20:24
Människans steg styrs av Herren, vad vet hon själv om sin väg?

Jesaja 61:10
Min glädje har jag i Herren, jag jublar över min Gud.

2 korinthierbrevet 9:8
Gud förmår ge er allt gott i överflöd, så att ni alltid har allt vad ni behöver och själva kan ge i överflöd till varje gott ändamål.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023