FESTA OCH GÄSTA

Nu är det festtider pågång igen, i år är det vi som får åka runt och festa och gästa.    
Denna helg har det blivit många besök hos vänner, som vi fått dela glädjen och tacksamheten med över deras barns prestationer (och jag med mina allergier har fått sådana otroliga serveringar, så jag nästan spricker 😉).

Vonna hade gjort en alldeles egen hjärtjordgubbstårta till mig. På ett ställe blev det härliga bakelser, på ett annat kladdkaka med kokosgrädde, sen en mäktig chokladkaka m.m m.m.

Vi har fått äran att fira en automations/elmontör, en kille som verkligen är värd sina papper, han om någon har kämpat, inte bara med skolarbetet utan även för sitt liv.
STORT GRATTIS till dig "Danne".



Och här en bild av hans underbara mamma, min väninna, som är en riktigt "superkämparmamma".




Vi har fått fira flera studenter.
Vi började hos ett tvillingpar, vars föräldrar vi lärde känna när vi mammor hade våra tvillingar i våra magar och vi deltog i förlossningsförberedandekurs.
I nuläget är våra 20-åriga tvillingar ännu goda vänner.
Här är det söta syskonparet. STORT GRATTIS TILL ER BÅDA, Ida-Lovisa och Isac.



Och deras vackra moder, fick jag också en bild av,




Och vi har fått åka hem till denna härliga familj och firat deras söta dotter.
Mamman i familjen är min barndomskamrat, som jag hoppat i hö, lekt och stojat med.

Det kom liksom en kvist i vägen på denna bild, men i övrigt blev bilden så perfekt, så jag valde just denna.



STORT GRATTIS Sandra (och din rosa klänning var så ljuvlig, säger jag som gillar rosa).




Och nu idag har vi just varit och firat en stilig ung man som blivit student (och jag glömde helt bort att ta en bild)
STORT GRATTIS till dig Jonas.







SKRATTA MED DEN SOM SKRATTAR OCH GRÅT MED DEN SOM GRÅTER
Som jag sagt förrut så gillar vi fester i vår familj. Och för det mesta finns det ju något att fira....om inget annat så kan man fira just livet.
Fira livet när det är som bäst, när det är glädje, sång och fest (det rimmade fint).


Vår kära dotter, skolavslutningsdagen....med tjock jacka, för det var inte så varmt.

Vi lever i en orolig värld (där vi senast i morse fick ta del av hemska nyheter om en ny terrorattack i London). Då landar man liksom igen och inser att vi har inga garantier för någonting, förrutom ....om vi gett vårt liv till Jesus, då tar inte livet slut här och nu plötsligt. 
Nej, utan då börjar det verkliga livet, det himelska livet, som vi inte vet så mycket om. Men det vi vet det räcker, för där kommer vi att få det så bra, helt enkelt det bästa av allt.......miljoner gånger roligare, skönare, härligare och festligare än här......d.v.s. NÅGOT ATT SE FRAM EMOT.

Men under tiden vi väntar på det, så lever vi här på jorden och vi VILL LEVA HÄR PÅ JORDEN, och vi skall göra det bästa av den tiden.
I nuläget får vi glädjas med dem som glädjer sig och sörja med dem som sörjer.

Och vi får be för oss själva, våra nära och kära och alla som ligger på vårt hjärta....hela vår värld. Vi får be om ledning och beskydd...dag för dag.

Och vi skall aldrig låta det onda tro att det har vunnit (hur nära det än kommer) för Jesus har redan segrat och kommer med belöningen snart.
Det är ju så att de som får resa "Hem" (till himlen) de får det gott och de/vi som stannar kvar får det jobbigt.
MEN JESUS HAR LOVAT OSS SEGER, ALLA SOM GETT SITT LIV TILL HONOM, HAN HAR LOVAT ATT VI SKALL FÅ SES IGEN OCH DELA DEN EVIGA FESTEN TILLSAMMANS....AMEN.

NÄR LIVET KÄNNS SVÅRT, TUNGT OCH JOBBIGT LYFT DIN BLICK TILL HONOM SOM KAN GE FRID....EN FRID SOM INTE VÄRLDEN KAN GE....GUDS FRID.





DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS I DAG (Psaltaren 118:24).

GLÄD ER MED DEM SOM ÄR GLADA, GRÅT MED DEM SOM GRÅTER (Romarbrevet 12:15).

LÅT DIG INTE BESEGRAS AV DET ONDA, UTAN BESEGRA DET ONDA MED DET GODA (Romarbrevet 12:21).


JESUS SADE: "JAG ÄR UPPSTÅNDELSEN OCH LIVET. DEN SOM TROR PÅ MIG SKA LEVA OM HAN ÄN DÖR, OCH DEN SOM LEVER OCH TROR PÅ MIG SKA ALDRIG NÅGONSIN DÖ (Johannesevangeliet 11:25-26).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023