SEMESTER

Nu har jag semester, vilket betyder tid för familj, intressen och lata dagar. Och som vanligt så tar jag ut all min semester dvs 38 dagar, jag börjar jobba igen den 7 augusti. Men jag kommer att delta i "en" skolningsdag under denna tid.

Och den här av sönerna kommer civil på torsdag. Lillasyster tycker att det är bra när det blir lite mera liv i huset igen.



Och imorgon(läs idag) åker vi till Tuuri på några dagars husvagnssemester. Det är en riktigt bra start på semestern, att åka bort, om än kort.
Jan tar semester i juli, men kunde även ta några dagar nu.


EN SPECIELL DAG MED EN SPECIELL TJEJ.
Men egentligen så började min semester redan igår (läs i fredags) för då tog jag ut övertid.
Den dagen blev Matildas och min dag. Vi åkte iväg ut på galej kl.12 och kom hem kl.19.15. Vi hann med en hel del.

Vi började med cafebesök (kan erkänna att det här var bara det första, för vi hann med ännu ett i slutet på dagen).


Jag körde med raw food kaka, en cheesecake (som inte innehöll ost, fast namnet antyder det), som var helt fri från socker och mjölk (sen tog jag även en rawkokosboll, när jag ändå var där😋).


Vi shoppade, besökte biblioteket, loppis och åt lunch på en vietnamesisk restaurang. Och avslutade med ännu ett cafe...för vi behövde ju hinna äta glass också.


Glassen var även den helt mjölkfri.

Den här boken reserverade vi på biblioteket.
En bok för dig som vill lära dig att bättre förstå och bemöta dina muslimska vänner.
Det är ett vittnesbörd som är långt mer värt än tusen läroböcker (så står det om denna bok).


Också fick ju Matilda en överraskning.
Den planerade överraskningen var en ansiktsbehandling som hon har önskat, men eftersom denna "vår dag" kom tidigare än planerat så fanns det inga tider (vi gick in och frågade). Så jag fick ta till plan B. Vi besökte en guldsmedsaffär och Matilda fick välja ett smycke.....hon valde ett nytt silver korshalsband.



I KVÄLL
Ikväll har vi fått vara på kalas, till min svägerskas. Det var kusinkalas.
De bor på världens finaste, härligaste plats, nära en å.
Vi satt ute i solen, pratade och njöt.



Och Hugo låg i gräset och spanade in alla katter som kom smygande förbi.




Och på insidan hade de världens sötaste kattungar. Och mamma Missan skötte bra om dem även om en hund fanns i samma rum ibland. Hugo och Missan kollade in varandra men lade sig sen ner och vilade.




NU ÄR DET SOMMAR, NU ÄR DET SOL, NU ÄR DET KOSKIT I HAGEN.
Så sjunger man i en sång, och det är precis vad det är nu...och det är precis vad jag vill ha.


Tog denna härliga bild idag.

SOMMARPLANER.
Det är bra med sommarplaner, men planera inte för mycket....vilket de flesta av oss ändå gör (medvetet eller omedvetet).
VI har följande planer, familjetid, familjeläger, villaliv, Tuuri, ett bröllop, grillfest och soliga, varma dagar på stranden.
JAG har följande planer: vila, motion, uteliv, läsa böcker, se filmer, äta gott och mera tid med Jesus.

Har du sommarplaner, eller tar du dagen som den kommer?

VAD ÄN VI GÖR OCH PLANERAR SÅ SKA VI TA MED JESUS I DE PLANERNA. 
DET BÄSTA ÄR ATT FÖRST FRÅGA VAD HAN TYCKER, OCH SEN PLANERA....MEN VÄLDIGT OFTA GÖR VI TVÄRTEMOT.....ÅTMINNSTONE JAG.

(Och nu har klockan hunnit bli till en ny dag. Det är typiskt mig och semester...jag dricker kaffe, svänger på dygnet och blir en nattmänniska som sover hela förmiddagarna.....men det är så skönt och det är ett sommarliv som passar just vår familj).


MÄNNISKANS HJÄRTA TÄNKER UT SIN VÄG, MEN HERREN STYR HENNES STEG (Ordspråksboken 16:9).

ANFÖRTRO DINA VERK ÅT HERREN, SÅ HAR DINA PLANER FRAMGÅNG (Ordspråksboken 16:3).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023