SPORTLOVET DAG 6

Vaknade upp lite före kl.8 av att det dundrade och gnisslade där ute. Jag kikade ut under rullgardinen och såg att det var snöröjning pågång. En stor maskin med snöslunga slungade bort alla snökarmar längs vägen och slungade upp allt på en lastbil som körde framför👍.
Efter att jag hade studerat dem en stund tänkte jag fortsätta att sova, åtminnstone en liten stund till, men nej det gick inte, jag var för vaken.

Hugo hade dock ingen brådska någonstans, han låg och sov skönt i sin korg.



Så jag tog morgonmål, morgonandakt också startade jag upp mitt stickande, medan jag satt på massagestolen. Det låter ju skönt, men det var inget lyckat koncept idag heller.
Stickade en stund tills Hugo kom och informerade att nu är det dags att gå ut. Då tog vi en kort promenad.
Då var det en solig och fin dag som mötte oss där ute.
Klockan 8-tiden när snöslungan väckte mig var det dock mulet ännu.



Väl hemma återgick jag till min stickning, denna gång försökte jag att sitta bekvämt på en stadig köksstol.



När de övriga hade vaknat i huset och var pågång så traskade jag och Hugo iväg på en längre promenad, ända till svärföräldrarnas.
Hugo har ju fått spendera tid med dem denna vecka när vi varit på våra utflykter. Nu skulle han också få vara där, och han trivs väldigt bra där. TUSEN TACK FÖR HUNDSKÖTSELN.

Fammo (alltså min svärmor) tog dessa fina bilder av Hugo och faffa idag.



Vänner som läser om livet.....genom fönstret och i tidningen.





DAGENS PROGRAM
Dagens gemensamma program har varit lunch, shopping och sjukhusbesök i Kokkola (Karleby).

Vi har goda bekanta som vi lärde känna för ca ett år sedan som har en restaurang i Kokkola. Och först idag kom vi oss iväg dit och fick njuta av deras goda buffebord.

Därefter blev det lite shopping....jag tror att jag mest satt och väntade utanför olika provrum 😉.




När klockan närmade sig 14 och besökstid, så begav vi oss till sjukhuset för att besöka en bekant som fått tillbringa hela sportlovet där....det blir inte alltid som man planerat. Besöket blev uppskattat och sjuklingen får troligtvis åka hem imorgon....det ber vi för.


Matilda hade pysslat ett vackert kort. En flaska som häller ut hjärtan på en sked 💗.


Tog bild av en gammal rullstol.

Innan vi åkte hem hann vi med lite shopping ännu. Jag inhandlade mitt tredje mignonägg denna vecka😉, och det var så gott.




Det blev annars inga stora inköp...garn, stickor, kaningodis, bakplåtspapper, galltvål, hårborste, kuvert och godis.




Jan inhandlade det bästa och nödvändigaste....nya utebyxor till sig själv (hans gamla har spruckit sönder i baken för länge sedan😉, och de är i ett sådant skick att de inte går att sys längre).


De nya. Behövs lite tjockare byxor nu i detta kalla vinterväder.



HEMMA IGEN
Jag och Hugo promenerade sen hem från svärföräldrarnas, det gör vi oftast, så både han och jag får vår välbehövliga promenad.

Och hittar Hugo en stor snöhög på vägen, ja då måste den alltid utforskas, och så är det ju så bra utsikt där uppifrån.





VÄNNER
Kvällen hade jag och min väninna Lillemor bokat in.
Hennes dotter, Matildas kompis, kom också med, så flickorna fick också en rolig kväll tillsammans....här hemma.

Vi mammor for ut på cafe och vi hann disskutera allt mellan himmel och jord....men aldrig hinner vi bli klara.






Sen avslutade vi kvällen hemma i soffan. TACK för en underbar kväll bästa Lillemor.



Nu har jag krypit i säng och skall strax ta godnatt efter en dag fylld av många härliga människomöten.


GUD HAR SKAPAT MÄNNISKAN TILL GEMENSKAP, TILL GEMENSKAP MED HONOM OCH MED VARANDRA.
VI SKALL TA HAND OM VARANDRA.






FÖR DÄR TVÅ ELLER TRE ÄR SAMLADE I MITT NAMN, DÄR ÄR JAG MITT IBLAND DEM (Matteusevangeliet 18:20).

EN GOD MÄNNISKA BÄR FRAM DET SOM ÄR GOTT UR SITT HJÄRTAS GODA FÖRRÅD, OCH EN OND MÄNNISKA BÄR FRAM DET SOM ÄR ONT UR SITT HJÄRTAS ONDA FÖRRÅD. VAD HJÄRTAT ÄR FULLT AV TALAR MUNNEN (Lukasevangeliet 6:45).

SE INTE TILL ERT EGET BÄSTA UTAN OCKSÅ TILL ANDRAS. VAR SÅ TILL SINNES SOM KRISTUS JESUS VAR (Filipperbrevet 2:4-5).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023