LIVET OCH BYGGET RULLAR PÅ

Vårt glashus börjar bli klart. Jan har jobbat och fixat där så ofta han bara hunnit. I lördags den 30 oktober målade jag utsidan, i plus 8 grader, men målet har både torkat och ser okej ut.


Det vita är redan grundmålat så det får vänta till våren eller sommaren för mera färg. Medan det gröna (som det inte skulle vara så mycket av) fixade jag till. Det var dock lite svårt att få stegen placerad på vissa ställen för att räcka ända upp och måla, eftersom stenen (som Jan sprängt bort stora delar av ) finns ju ännu kvar.

Dörrarna har Jan målat och torkat inne i gymmet, där får vi värme från batteriet och när vi eldar i ute-bastun.

Från insidan kommer vi låta de färgade fönsterbågarna få lämna som de är,  eftersom de är fina minnen från mitt barndomshem.


Det rosafärgade är från mitt sovrum. Jag älskade rosa redan som barn och tonåring så min älskade pappa målade hela mitt rum rosa, tänk vilket jobb, vilken kärlek 💗. Han målade alla skåp (jag hade en hel vägg av skåp) batteriet, fönsterkarmen och blombrädan. Jag fick en rosablommig tapet och mamma sydde rosa gardiner 💗. 


FOKUS
På lördagkväll hade jag äntligen möjlighet att delta i Fokus. Mitt skiftesjobb gör att de lediga lördagskvällarna inte är många. För mig skulle Fokus gärna få flytta till söndagkvällar igen.


Vi fick en toppen kväll, TACK JESUS FÖR DET.
 

Kvällen avslutades med trevlig samvaro och pizza. Jag försökte mig på veganpizza. 


Jag skulle ljuga om jag sa att den var god, men den var ätbar.


OPERATION
Både fredag och lördag har vi hjälpt mamma och pappa som blivit gråstarropererade. 

Vi fick (det är fint när man får hjälpa till) köra hem dem på fredag efter deras operationer. Jag värmde mat till dem och diskade sedan undan, för de hade ju stora "plastlock" fasttejpade över ögonen och såg väldigt dåligt och suddigt. Ja de såg ut som om de varit med i någon rymdfilm 😀. 

Därefter hade vi fredagsmys med chips.

De hade sovit gott och fick följande morgon ta bort "plastlocken". 

Vi hämtade dem på förmiddagen och körde dem till sjukhuset för den inplanerade kontrollen. Allt såg bra ut och de får nu köra bil igen, men första tiden endast bara nödvändiga bilturer.

När vi skulle köra hem dem igen efter kontrollen fick mamma en otrolig värk ovanför ögonen. Vi fick svänga om och köra tillbaka. Läkaren sa att han hade droppat några droppar som kan ge svår värk, men att det borde lätta efter 30 minuter.

Vi körde hem dem och bäddade ner mamma under filten, hon tog värkmedicin och fick en kall handduk på huvudet. Det tog nästan 2 h innan värken släppte.

Sen dess har hon mått bra och pappa likaså.


BÖNEÄMNEN
Bönelistan är alltid full (vår värld behöver mycket förbön) men ibland är den riktigt full och så är det nu.
Det är väl så att när det gäller ens nära och kära då fylls den plötsligt och snabbt.
Just nu har vi både det ena och det andra att lämna vid Jesu fötter. TACK JESUS ATT VI FÅR LÄMNA ALLT DÄR.

I dag har jag haft tid med Herren, bett, vandrat med Hugo, haft avslappning och slängt i någon disk och tvättmaskin mellan varven. Min lediga dag blev inte vad jag hade tänkt men den blev som den blev.

Hugo som busade vid Aspegrens idag.

I går kväll träffades Vilsam (vår bönegrupp) hemma hos en av oss. Det var fint att få träffas igen (länge sedan sist) att få dela livet och böneämnen.

TACK JESUS FÖR DIN LEDNING NÄR DET GÄLLER BÅDE SMÅTT OCH STORT.

Nu skall jag snart gå i bastun och värma mig. Jag är småfrusen, hängig och tror att jag har urinvägsinfektion på gång igen. MEN DET FÅR JAG OCKSÅ LÄMNA TILL JESUS.

Kom ihåg även du att ALLT FÅR VI LÄMNA TILL HERREN. När vi lämnar bördan till Herren, blir den lättare att bära. Egentligen behöver vi/ska vi INTE gå runt och bära på bördor utan alltid lämna dem till Honom som kan och vill hjälpa, JESUS VÅR RÄDDARE.

DETTA ÄR DET BUDSKAP SOM VI HAR HÖRT FRÅN HONOM OCH FÖRKUNNAR FÖR ER: ATT HAN ÄR LJUS OCH INGET MÖRKER FINNS I HONOM. OM VI SÄGER ATT VI HAR GEMENSKAP MED HONOM OCH VANDRAR I MÖRKRET, LJUGER VI OCH HANDLAR INTE EFTER SANNINGEN. MEN OM VI VANDRAR I LJUSET, LIKSOM HAN ÄR I LJUSET, DÅ HAR VI GEMENSKAP MED VARANDRA OCH JESUS, HANS SONS, BLOD RENAR OSS FRÅN ALL SYND (1 Johannesbrevet 1: 5-7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023