SOMMARENS HUSBILSRESA DAG 8

Oj oj vilken fantastisk dag vi haft när vi fått delta i Ansgarbibelskoles våravslutning.


Vi steg upp imorse, tog en promenad med Hugo och sen blev det morgondusch som vanligt. Denna dusch var dock en upplevelse i sig och den värsta jag någonsin behövt använda. På denna camping används kort som man betalar extra för, för varmvattnet alltså. Först kom det ändå kallt vatten i ca 1 min. Det fanns endast en fast dusch och högt upp. Strålarna var så vassa så de rev. Vattnet skulle rinna 25 sekunder också skulle man trycka igen på en liten knapp, men knappen fanns på andra väggen mitt emot duschen. Och några 25 sekunder var det ej, max 13 sekunder. Jag letade efter den lilla knappen med shampoo i ögonen och den var i princip omöjlig att hitta. De sekunder det tog att hitta den avslutades vattenstrålarna men betalautomaten den rullade ändå. Ho ho men jag blev väl åtminstone ren. Imorgon får vi köra samma duschrumba igen eftersom vi sover två nätter på denna camping.

Vi körde till skolan till kl.11:20 för att få en bra parkering med vår stora bobil (husbil på norska). 

Klockan 13 började festen. Här hade jag fått min dietmat (ris, kyckling, grönsaker och brödbitar).
 

Så här såg programmet ut.


Hugo var inte den enda hunden som var med på festen, där fanns två andra också. Vi fick sitta nära altandörren ifall vi skulle behövt ut, men Hugo uppförde sig väldigt exemplariskt. Han sov gott i sin korg i ca 4 timmar, vi var dock ut och rastade honom ett par gånger för säkerhets skull.


Det var trerätters middag och mätta och belåtna blev vi. Jan tyckte maten var jättegod och jag tyckte den var helt godkänd.


Matilda vår. 


Det var tal, sång, videosnuttar, andakt, konsert m.m.


Matilda höll en fin och tänkvärd andakt. 


Här fick Matildas klass disippelklassen sina vitnemål. 


Vitnemål är diplom. Och jag som först trodde att de alla skulle dela varsitt kort färdigt skrivet vittnesbörd (alltså mera som en lek/bus av läraren). Norskan är inte alltid så lätt. Men överlag förstod vi det mesta på festen och kunde prata med våra bordsgrannar och flera andra. 
Och där var många gäster, jag gissar åtminstone 150.


Hela festen avslutades med en hejdundrande gospelkonsert. Vi satt på utsidan med Hugo, för ljudnivån och värmen var för hög där inne i den lilla salen vi hade flyttat till.


Det fanns nog någon som hade hunden med där inne. Men Hugo mådde nog bäst på sin bädd i hallen. Men vi både såg och hörde bra.

 
En fartfylld gospelkör var det. Matilda står längst fram och dansar med knästödet på.


Konserten var klar kl.17:15 och då tyckte även Hugo att han vilat klart.


Då ville han ut och springa, busa och träffa hundkompisar.


Skoleleverna fotograferades och sen blev det mingel på innergården (jag har tyvärr ingen bild...som godkändes för bloggen). 

Först strax efter kl.19 kom vi hit till campingen. Jan behövde jobba lite, Hugo tog en tupplur och jag åt jordgubbar. 


Nu har vi varit på en sen kvällspromenad.


TACK KÄRE JESUS FÖR EN FIN OCH OFÖRGLÖMLIG DAG. 

Jag vill avsluta med ett bibelord som vi även idag på festen fick ta del av. Och bibelordet förklarades så bra utifrån en liknelse om en hönsgård (här med mina ord).


Om du tänker dig en hönsgård (med frigående höns). Där viftar hönan glatt med vingarna och flyger upp så högt hon kan mot taket och det tror hon att är allt hon kan och orkar och hela världen. Likadant är det för oss människor, vi tror att vi kan se allt. Men när vi hoppas på Herren, tar emot honom i våra liv då får vi ny kraft och vi får lyfta med vingar som örnen. Och då öppnar Herren en helt ny värld för oss med massor som vi varken trodde vi skulle få se eller uppleva i vårt liv. 

MEN DE SOM HOPPAS PÅ HERREN FÅR NY KRAFT, DE LYFTER MED VINGAR SOM ÖRNEN...(Jesaja 40:31).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023