HUSBILSRESA DAG 1 OCH DAG 2

HUSBILSRESA DAG 1 (i går).

Vilken frihet, sa en vän, och siktade på att vi får åka iväg med husbilen, och vart vi vill. Och ja vi håller med och vi är så glada och tacksamma för denna möjlighet. Var dag är en sällsam gåva, och den gåvan må man ta vara på så länge den ges.

Vi startade igår på eftermiddagen och vårt första övernattningsställe blev Tuuri (som vanligt).

Där njöt vi av det soliga och varma vädret (ovanligt med 23 grader varmt denna årstid).

Hugo njöt han också.

Och enligt mitt önskemål blev det grillad korv och bröd med vitlökssallad till middag.

På campingen fanns väldigt många husbils och husvagns ekipage för denna årstid, men vädret gjorde säkert sitt. Där träffade vi även på andra Jeppisbor.

Och där hade även husbussarna träff denna helg, de var ca 100 st sa damen i receptionen. På kvällen tog vi ett varv och kollade in dem. Det var riktigt mysigt att promenera i den ljumma och varma kvällen. Facklor, lyktor och ljusslingor lyste upp och gjorde sitt för stämningen, samt musiken och människorna.

Att få komma iväg på denna resa var inte helt säkert. Jag dras med en envis inflammation i axeln som blir sakta men säkert bättre, men det går så långsamt. Axeln har varit så sjuk att jag inte kunnat göra någonting (känns det som). Jag har varit i både ultraljud och magnetröntgen, det senare senaste veckan. Den visade att inflammationen ännu är kvar i slemsäckar och i två senor (men att det ändå blivit mycket bättre). Jag är ju allergisk så jag har varken kunnat ta antiinflammatoriska läkemedel eller kortison injektion. Jag har tagit Tramadol (värkmedicin som i sin tur gjort att tarmen blivit slö) och jag har varit på laserbehandling 5ggr (vilket hjälpt mot smärtan 2/5 ggr).

Jag har verkligen inte klarat det så bra, att vara stilla sittande. Jag har varit " knaro" och rastlös och haft så tööögot. Så denna resa är välbehövlig, även om den inte helt blir som vi tänkt oss (jag är inte så rörlig).

Jag har känt att mycket kretsat kring min axel den senaste månaden, både i praktiken och i tankarna (ja nästan hela sommaren, för jag har behövt springa hit och dit med den) så jag tror inte att jag ska nämna den så mycket mer under denna reseblogg. Nu vill jag njuta och tänka på annat. Men ni som läser detta och är bönemänniskor ni får väldigt gärna be för min axel att den blir bra. I nuläget får jag armen rätt bra framåt, men nästan inte alls bakåt (vilket har sina utmaningar). Men en dag i taget med Jesus, det fungerar alltid 👍.

HUSBILSRESA DAG 2 (i dag).

Vi vaknade till en lika varm och skön dag idag.

Efter morgonpromenaden med Hugo for jag i duschen medan Jan valde bastun. Sen satt vi ute och njöt.

Därefter tog vi en kort sväng in i butiken och inhandlade lite smått till resan.

Vi köpte varsin varm kyckling bit som vi åt till lunch, innan vi åkte vidare.

Och sen började resan på riktigt när vi satte kurs mot Nådendal. I Ylöjärvi tog vi en kort paus. Och sen såg det ut så här, Jan körde medan frun åt glass.

Det blev en sen middag kl.19:45.

Till hamnen kom vi kl.20:35.

Och nästan genast fick vi köra ombord på den rätt nya Finnlines båten Finnsirius.

Hugo hittade hundrastplatsen på däck 9, bara 5 meter utanför vår hytt.

Han ville inte in i oasen, eftersom den var nytvättad och våt, inga dofter alls. Så jag lyfte i honom. Besöket blev kortvarigt, men kanske bättre tur nästa gång.

Hundhytten tycker Hugo att är toppen.

Hugo har fått en egen handduk.

Färjan startar nu 22:30 (en halv timme för tidigt) och imorgon kl.6:15 är vi framme i Kapellskär.

Godnatt från oss. Hugo har redan valt sin sovplats.

TACK JESUS ATT VI FÅR OCH KAN GÖRA DENNA RESA, VÄLSIGNA DU RESAN, OSS OCH ALLA VI MÖTER. BESKYDDA OCH LED OSS PÅ DINA VÄGAR AMEN.

SE,GUD ÄR MIN FRÄLSNING, JAG ÄR TRYGG OCH FRUKTAR INTE, TY HERREN HERREN ÄR MIN STARKHET OCH MIN LOVSÅNG (Jesaja 12:2).