HUSBILSRESA DAG 8

Denna dag har vi fått träffa dessa två, så nu känns det så bra i mamma hjärtat.

Men som vanligt så ska jag börja från morgonen. Det blev tidig väckning för oss för att komma iväg i god tid. Min morgonsyn vid tandborstningen var denna: En dimmig kall morgon, Jan som kontrollerar oljan i bilen och Hugo som hittat något intressant i gräset.

Det blev en kort promenad innan vi kl.8:15 styrde iväg mot Örebro.

Det var minsann en dimmig morgon. Det kändes bra med viltstängslen längs vägen. Vi såg flera rådjur och Jan tror att han skymtade en älg.

Vi kom fram till Örebro kl.11:30. Mikael ❤️ som hade fått feber i måndags när vi skulle träffas var nu frisk (nog förkyld ännu men feberfri). Både han och Amanda ❤️ hade jobb idag men vi kunde träffas hemma hos dem på en förlängd lunchrast (de har båda flextid). Så fantastisk att få träffas och prata, umgås och kramas, i måndags blev det ju bara en snabb sväng in och säga hej.

Så fint att vi fick till det nu. Vi beställde pizza och åt tillsammans. Sen kaffe på det.

Och vi gick rundvandring i deras fina och ljusa lägenhet som de flyttade in i på vårvintern.

Gästrummets stora fönster ut mot gatan är så fina.

Gästrummet används till lite ett som annat. Ex puzzelbyggande är pågång på fönster"karmen".

Den inglasade balkongen.

Köket.

Bild tagen från ytterdörren.

Sovrummet med dörren ut till deras altan.

Vardagsrummet.

Hugo visste att han  " helst inte"  skulle vara i soffan...och bara 1ggr " råkade" han hoppa upp. Men han stod nog och kollade in den stora och sköna soffan.

Hugo sov sen skönt på golvet på min fleece.

Så otroligt fin lägenhet och all inredning. Och själva platsen med service runt omkring samt att de har relativt nära cykelväg till sina jobb är ju toppen. Vi förstår nog att de trivs här.

Huset de bor i, är det som är längst till höger och deras lägenhet är längst ner. Under dem finns en restaurang.

Tusen tack Mikael och Amanda att vi fick komma och hälsa på er och se hur ni bor. Ta hand om varann, och Jesus med er dag och natt och varje stund.
Och tack för alla bilder jag fick ta.

Klockan 13:15 behövde Amanda cykla tillbaka till sitt jobb medan Mikael jobbade hemifrån denna dag. Och vi behövde också bege oss iväg. Så det blev att säga hej då (för en lång stund, för vi ses igen troligtvis först till julen) och kramas. Det kändes lite vemodigt att lämna dem men vi vet att de har det bra och har varann, tack Jesus för det.

Jan behövde jobba lite (ja han har både jobbat lite nu och då under resan samt varit med på några möten) också var vi och handlade lite innan vi startade. Sen på vägen till Kapellskär stannade vi och pausade 3 ggr.

Enkel middag blev det i bilen, kycklingsallad till mig och lax till Jan.

Igårkväll beslöt vi att ta färjan hem redan ikväll istället för på lördagkväll, för då lär det bli blåsigt värre.

Våra vänner i Västerås hann vi inte träffa denna gång, men vi skickade lite whats app meddelanden med varann. Inte heller min brevvän (sedan jag var 13 år) Patrik och hans sambo hann vi träffa. Och tyvärr hann vi inte heller träffa vår Mattias ❤ som kom med färjan kl.18:55 till Stockholm eftersom vi skulle ju åka från Kapellskär (90 km därifrån). Mattias ska jobba på ambulansen i Stockholm i 8 dagar, sen åker han hem igen till Helsingfors till sin Amanda ❤.

Vi kom kl.19:30 till hamnen och redan kl.20:15 fick vi köra ombord.

Vi hann ta en promenad ombord samt duscha innan färjan startade kl.21:30.

Vår lilla pälskling som är så trygg och van att vara med på resa.

Denna gång gick det bra att rastas i hundoasen.

Bus och lek i hytten.

Och ännu en tur till oasen. Området där är som en stor hundrastgård så hunden kan vara utan koppel och springa och busa.

Och här på denna nya fina båt finns även en restaurang där man får ha hunden med. Vi har dock ätit redan innan vi kommit ombord (lika när vi kom till Sverige) men bra att veta att den finns till en annan gång. Här en bild av en video.

Tack Jesus för en fin dag. Tack att Mikael är feberfri och att vi kunde träffa dem båda idag. Guds rika välsignelse och beskydd över dem och deras hem.

DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS IDAG (Psaltaren 118:24).