HUSBILSRESA DAG 3

I dag har det varit en riktigt fixardag. Fint när man får och kan hjälpa till. 


Men innan jag berättar om denna fina dag så kommer ännu lite om gårkvällen. 

Vi kom oss isäng först kl. 00:30 efter att vi hade gått runt lite och tittat på den nya och fina båten och därefter tagit en skön dusch. 

Vi tycktes vara nästan ensamma på båten denna sena kväll. Fint och mysigt var det på alla ställen.

På däck 12 hittade vi en inhägnad och bättre rastplats (med stenar) för Hugo.


Jan sov bra inatt, eller så bra som man nu sover på en båt, säger han. Jag sov knappt alls. Klockan 4 steg jag upp, tog värkmedicin och lyckades somna. Sen var det väckning strax innan kl.6. Hugo han sov som en stock hela natten (i sängen).


När vi kom i hamn vid Kapellskär  kl.6:20 körde vi till Barkarby (ca 80 km). Vi hittade en Ikea parkering och stannade där. Vi tog en promenad, vi vilade en stund (Jan som har sömnens gåva och kan somna var som helst och nästan hur som helst somnade på ca 1 min och tog en liten power nap) och sen åt vi morgonmål. 

Sen styrde vi kosan till Kungsängen där min syster Maria ❤ bor. Det var fint att få träffa henne, krama om henne och få se var hon bor.

Stegen hade vi med som inflyttningspresent, och den var uppskattad.

Hon har nyligen flyttat till en ny lägenhet, så Jan hade verktygsbacken med och kunde hjälpa till med ett som annat som skulle fixas.

Men först inspekterade vi lägenheten och utsikten.


Maria har en fin utsikt från sin balkong. Vattnet som syns är Mälaren.


Maria och Jan fixade på med gardinstänger, lampor m.m.


Jag frågade om det fanns något jag kunde hjälpa till med och det fanns det, jag fick ta hand om disken.


Maria ville bjuda oss på mat som tack för hjälpen. Och i det toppen fina och varma vädret kunde vi njuta av riktigt god mat på en uteservering. 

Min äldsta syster och jag. 

Efter lunchen tog vi en liten promenad och såg oss omkring.

Gris som gris. 

Vi promenerade tillbaka med godsaker.


Och det blev kaffepaus och picknick på golvet. 

Sen blev det en sväng till Ikea.


Och bra var det med husbilen för då kunde vi bara lasta in. 


Och dagen bestod även av två besök till Bauhaus och där fick även Hugo komma in. 


Strax innan kl.19 var alla paket uppburna till tredje våningen (Finns endast trappor).


Och efter det gympasset begav vi oss till campingen. Och här vid Ängby camping ska vi sova inatt.

Just nu kl.20:30 är det ännu + 21 grader, alltså vilket otroligt väder vi har.

TACK JESUS FÖR SOMMARVÄDRET I SEPTEMBER. NU VI BER OM EN GOD NATT MED GOD SÖMN AMEN.

NÄR DU LÄGGER DIG SKALL INGET SKRÄMMA DIG, OCH NÄR DU LAGT DIG  SKALL DU SOVA GOTT ( Ordspråksboken 3:24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023