HUSBILSRESA DAG 4

I natt sov vi alla gott. Så gott att vi vaknade redan kl.6:15. Hugo fick mat och sen tog jag en liten promenad kring campingen med honom.

Hugo i Marias sköna soffa där han fått vila när vi kommit på besök.

Efter morgonmål och sen morgondusch (på en camping med poletter, 1 polett=5min varmt vatten) styrde vi kosan mot Marias igen.

Poletter.

Jan har idag läst bruksanvisningar, varit och inhandlat en slagborrmaskin och borrat och skruvat och fixat i Marias lägenhet.

Maria och jag hjälptes åt att göra maten. Sen åt vi ute på balkongen i det fina vädret.

Försökte få en bild på oss alla men den blev inte så bra, men vi syns ju, och Jan är ju åtminstone glad.

Även idag har vädret varit toppen fint med över 21 grader varmt. Mellan varven har vi alla tagit någon sväng ut i friska luften.

Jan har borrat upp skenor i taket.

Han har fixat upp gardiner kring sängen, så det blev en mysig sovalkov.

Jag fick hålla mig på marknivå och ex sätta fast "krokarna" i gardinerna.

Maria var och hämtade ut ett postpaket med flera gardinstänger och delar som Jan fixade upp.

Och sen klättrade de upp och ner. Samarbetet gick fint.

Hugo har båda dagarna mest legat lungt på soffan och myst mitt i allt flytt och fix kaos (endast igår fick han ett kort busskov och ville leka, busa och skälla lite).

Klockan 15:45 sa vi hej då, kramades och tackade för oss. Det var trevligt att få träffa Maria och se var hon bor nu. Och fint att vi kunde hjälpa till med ett som annat.

Min syster Maria gillar inte alls att vara med på bild,  men nu har hon fått stå ut med sin lillasysters fotograferande i två dagar. Och jo jag fick sätta bilderna här på bloggen, hon är riktigt snäll. TACK SYRRAN ❤.

Bild från i går.

Vi fortsatte vår resa och körde vidare mot Örebro, vi kom fram hit till campingen kl.17:45.

Planen var att vi skulle träffa Mikael ❤️ och Amanda ❤️ ikväll och få spendera tid med dem. Men det blev endast ett kort besök, för Mikael hade blivit riktigt förkyld och fått hög feber idag, så han låg nerbäddad i sängen. Men vi levererade lite grejer, tog en snabb titt på deras nya och fina lägenhet och stod och pratade en stund. Kikade in till Mikael och önskade Jesu beskydd och krya på dig. Sen kram och hej då till Amanda som ställde upp på en fin och glad bild i dörren.

Vi ska tro och be att Mikael kryar på sig snabbt ❤️. Och kanske kan och hinner vi ännu träffas innan vi reser hem till Finland.

Vi åkte tillbaka hit till campingen. Vi har haft kvällsmys, till regndropp på taket, för kl.21 började det regna. Så det blev att leta fram regnkläder till kvällspromenaden.

I morgon, tro det eller ej så styr vi kosan mot ...ja det får ni förresten veta först imorgon 😀.

TACK JESUS FÖR EN FIN DAG HOS SYSTER MARIA. OCH NU BER VI ATT MIKAEL BLIR SNABBT FRISK OCH KRY IGEN AMEN.

HERREN ÄR MIN HERDE, MIG SKALL INGET FATTAS. HAN LÅTER MIG VILA PÅ GRÖNA ÄNGAR, HAN FÖR MIG TILL VATTEN DÄR JAG FINNER RO... (Psaltaren 23:1-2).