HUSBILSRESA DAG 6

Vi vaknade upp i Norge, vilken häftig känsla att vara här i Kristiansand igen. Det blev lite morgonbestyr och en morgonpromenad innan vi körde till Matildas. 

Matilda ute på balkongen.

Igår kväll fick vi en snabb rundvandring i deras våningshus i 3 plan, men nu i dagsljuset fick vi se allt i nytt ljus (ordagrant). Matilda och hennes två kompisar bor i ena änden av ett parhus. Huset närmast på bilden.

Matilda och en av kompisarna har sina rum i källaren, med gräsmatta utanför.


Den andra kompisen har sitt rum på vinden (takfönstret). Mitt i huset där man kommer in finns kombinerad kök och vardagsrum, med balkong ut mot vattnet. Utsikten är helt otroligt fin.

Tegelbyggnaden som syns längre fram det är skolan (Ansgar bibelskole och hoyskole). Matilda har nu i höst börjat studera teologi på hoyskolen. Internatet hon bott på två år är precis nedanför deras hus, men det syns inte i den gröna "djungeln".


Här syns även köket och ingången.


 Ingången från framsidan. 

Det blev även cykelservice när vi kom.

Hugo var som hemma där och traskade efter Matilda ut på den stora balkongen.

Sen satte vi oss i bilen och körde in till centrum. Vi promenerade runt en stund.


Och sen blev det lunch.


Det har varit en riktigt blåsig dag och som mest +13 grader, men vi hittade en uteservering som var i lä och hade filtar att använda vid behov och där gick det fint att äta. Solen tittade även fram ibland.

Vi fick god mat och alla blev mätta och belåtna. Sen tog vi en promenad. 

Domkyrkan som tyvärr var stängd.

Jag lyckades knappt få det höga tornet på bild.

Vi gick även vid stranden en stund, men där var det nog för blåsigt. 

Därefter körde vi Matilda till kyrkan, för de skulle ha personalmöte. Matilda har jobbat 50 % (20 % som ungdomsarbeitar och 30 % med administrativa uppgifter) men nu i.o.m att hon börjat studera fortsätter hon på endast 20 % och endast som ungdomsarbeitar.

När vi hade släppt av Matilda kl.15:30 tog vi en annan väg ner till centrum, en väg som blev både smal och lite brant på sina ställen, ifall du frågar mig. 

Det går ju inte att få det på bild men jag gjorde några försök. Det gick neråt, neråt och neråt. Och ja jag vet detta är inget mot vad det är i nord Norge. Men det var riktigt tillräckligtf"neråt" för mig.

Och ibland rymdes det endast en bil på vägen, eftersom vägen blev så smal. Ifall det kom mötande trafik (vilket det gjorde precis när jag tog denna bild) fick en börja backa till närmsta mötesplats. Jan började backa men bilen vi mötte började också backa, och enklare kanske för en personbil. Vi tackade båda glatt.


När vi slutligen var nere for vi och handla lite (jag tror att jag firade att vi var lyckligt nere).

Veganglassar.

Sen körde vi tillbaka mot campingen.
 

Och när vi kom hit, ja då började regnet vräka ner. Men det blev en skön och lugn kvällsstund i bilen. Jan jobbade lite och jag påbörjade dagens blogginlägg.


Sen kokade vi Snellmans knackorv till sen middag/kvällsbit. Det blev att äta på insidan för det var endast +10 grader där ute och regn. 


Nu i kylan och regnet saknar jag en varm bastu, men annars har vi det nog toppen.  

Klockan 20:45 tog vi en mysig kvällspromenad här på Dyreparken området. Det små regnade men blåsten hade lugnat sig så det var riktigt mysigt.


Här finns strandkojor och trädkojor att bo i.


Vi träffade på djur i mörkret. 


En elefant och jag.


Klockan 21 var Matilda ännu vid kyrkan, hon sa att de brukar hålla på länge. Så vi får träffas imorgon igen.

Vi har haft en fin dag på en fin plats med en fin dotter.


Godnatt från oss. Jag avslutar med en bild från morgonpromenaden här på det stora området. 


TACK, TACK JESUS FÖR DENNA MÖJLIGHET ATT FÅ VARA HÄR, TACK ATT DU STYRDE VÅRA STEG HIT.

MÄNNISKANS HJÄRTA TÄNKER UT SIN VÄG, MEN HERREN STYR HENNES STEG (Ordspråksboken 16:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023