SÖNDAGMORGON

Vaknade till ett vackert snölandskap. 
Åt en rågbrödssmörgås och drack ett glas havremjölk. Hugo fick sitt morgonmål och sen gick vi ut på gården för att skotta snö. 
Det är något speciellt med att vara vaken (d.v.s på utsidan) först av alla i hela området, det är så tyst, så stilla...jag och Hugo, ensamma i hela världen.

Då är det ett ypperligt tillfälle att prata med Gud...för Han är ju också med, där mitt i snöröjningen. Han känns SÅ nära när man står där mitt i Hans fina, rena, vita snölandskap. Och då är det så enkelt att prata.

En mamma berättade engång att när hennes barn var små och hon var ute och rullade barnvagnen, då passade hon alltid på att BE FÖR ALLA SOM HON MÖTTE, FÖR ALLA HUS HON GICK FÖRBI, OCH FÖR ALLA HON KOM ATT TÄNKA PÅ. 

BÖNEN ÄR SÅÅÅ VIKTIG, DÅ BÖRJAR SAKER ATT HÄNDA. VI SKALL KOMMA IHÅG ATT ÄVEN BE FÖR VÅRA GRANNAR, VÅRT BOSTADSOMRÅDE, VÅR STAD OCH VÅRT LAND......något som passar helt bra en söndagmorgon, mitt i snöröjningen.

Efter att vi jobbat och pratat, tog vi vår morgonpromenad, på oplogade gator.

Hugo väntar vid grinden att vi skall ge oss ut på promenad, i den nyfallna snön.
 Hugo älskade att hoppa och busa i snön.



Och jag njöt av alla vackra buskar och träd som bara dignade av snö. TACK VARE HUGO HAR JAG FÅTT DESSA LUGNA, VACKRA, STILLSAMMA MORGNAR, NÄR JAG VERKLIGEN.......VANDRAR NÄRA MARKEN. SEN...finns ju även de morgnarna när man verkligen inte orkar eller vill gå ut med en hund....men man bara måste.


Sen blev det stopp när tassarna började bli för tunga av all våt snö, men hem kom vi.




Sen var det bara att gå in och ta en dusch för att få bort alla fastkletade snöbollar.


Nu ligger vi i soffan och njuter, medan resten av huset sover ännu. 
Jag satt just och planerade ett drama som vi kommer att ha på Fokus, denna gång med de mindre barnen. Dramat kommer att handla om VEM ÄR JESUS OCH HURDAN ÄR HAN?
Jesus är ju vårt ALLT. Han är VÅRT LJUS, VÅR KLIPPA, VÅR BROR, VÅR KUNG, VÅR HERDE, VÅR LÄKARE, VÅR FRÄLSARE o.s.v.
Jesus är STOR, STARK, SNÄLL, FÖRLÅTANDE, GLAD, RÄTTVIS o.s.v.

VEM ÄR JESUS FÖR DIG? (vem säger ni att jag är? Matt.16:13).

Får utan herde klarar sig inte så bra....och inte så länge.

MATTEUS 6:35
DÅ SVARADE JESUS: JAG ÄR BRÖDET SOM GER EVIGT LIV. DEN SOM KOMMER TILL MIG SKA ALDRIG MER BLI HUNGRIG. OCH DEN SOM TROR PÅ MIG SKA ALDRIG MER BLI TÖRSTIG.

JOHANNESEVANGELIET 10:11
JAG ÄR OCKSÅ DEN GODE HERDEN. DEN GODE HERDEN GER SITT LIV FÖR FÅREN.

MATTEUS 11:29
JAG ÄR MILD OCH GOD.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023