VI TID

Ikväll har jag och min man varit på bio.

ÄLSKAR DIG.
Jag har längtat hela veckan på att få fara på tumis med min man. Vi var på "En man som heter Ove". Det är väldigt sällan vi går på bio, vi har liksom väldigt olika smak när det gäller filmer. Jag gillar känslosamma, romantiska, komiska och verklighetsbaserade filmer. Min man gillar action, gamla Bond filmer hör till favoriterna.
Men ibland slår vi till och far på bio, ser på det som finns, njuter i varanns närhet och av något gott att äta.



Filmen var bra, den berörde, poppcornen var salta och goda och sällskapet...MIN MAN, var bäst.

Filmen handlade om en äldre, ensam man som sörjde sin bortgångna fru och satte sin energi på att reta upp sig på sina grannar. Men även om filmen var sorglig och känslosam så fanns där många inslag av humor, vi skrattade gott. Vi gillade filmen båda två.

Två saker som lämnade kvar i mitt sinne var följande meningar "INGEN KLARAR SIG ENSAM HÄR I LIVET". Och " ENDERA SÅ DÖR VI ELLER SÅ LEVER VI".
Och så är det, ensam är inte stark, som det heter. Vi behöver varandra och vi bör ta hand om varandra. Jag tror att vi helt enkelt bör bli bättre på att se oss omkring, hur har hon/han det? Och liksom i filmen...vi får bli bättre att "tränga"oss på, fast både ord och kroppsspråk säger "kom inte hit, jag vill vara ifred". Alla behöver vi kärlek, någon som ser oss och orkar med oss.

Selma och Konrad tar hand om varann.

Och hur svårt det än kan bli i livet, hur många motgångar vi än möter, så är det vi själva som väljer..att fortsätta att leva eller att sakta men säkert ge upp och d.v.s...dö. Det låter enkelt, men är allt annat än enkelt.
Den som har Jesus är aldrig helt ensam.

Men eftersom jag har dig Jesus är jag aldrig helt ensam. Med Dig blir det mörkaste mörker aldrig helt mörkt. Den djupaste dal blir aldrig för djup. Eftersom jag har Dig, väljer jag livet, men inte ensam...men ett liv med Dig och allt Du har att ge mig. Om Du Jesus bär mig, leder mig och vandrar med mig, då orkar jag och då vill jag leva...här och nu. Och det vet jag att Du gör.

Du, Jesus är källan i mitt liv.


ALLA BEHÖVER VI "VI TID" IBLAND, BÅDE MED DEN/DEM VI ALLRA MEST ÄLSKAR OCH MED DIG ÄLSKADE JESUS....VARJE DAG.

EN TREVLIG OCH VÄLSIGNAD HELG TILL ER ALLA.

Läs och begrunda, ord för ord, mening efter mening i den välkända Psaltar psalmen. Låt den tala till dig, tala in i ditt liv, just nu.

PSALTAREN PSALM 23
Herren är min herde, ingenting skall fattas mig.
Han för mig i vall på gröna ängar, han låter mig vila vid lugna vatten.
Han ger mig ny kraft, och leder mig på rätta vägar, sitt namn till ära. 
Inte ens i den mörkaste dal fruktar jag något ont, ty du är med mig, din käpp och din stav gör mig trygg. 
Du dukar ett bord för mig i mina fienders åsyn, du smörjer mitt huvud med olja och fyller min bägare till brädden. 
Din godhet och nåd skall följa mig varje dag i mitt liv, och Herrens hus skall vara mitt hem så länge jag lever.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023