EN KONSTIG KOMMENTAR

Vet att flera av er som läser min blogg märkte att jag fick en konstig, obehaglig kommentar för snart en månad sedan. Jag vet att ni upptäckte den innan mig eftersom just dessa två inlägg plötsligt fick så stort besökarantal (jag ser inte vem som läser min blogg men hur många och från vilka länder). Jag förstår att ni säkert återvände till inläggen för att få se mitt svar, min reaktion.


Kommentaren, vilken var dåligt översatt till svenska fick jag två gånger, på skilda inlägg.
När jag upptäckte dem raderade jag dem genast, varför? Jo, för att på min blogg vill jag sprida Jesu kärlek och att Han är den ende som finns helt och hållet där för oss och kan hjälpa oss i en svår situation, förrutom mänsklig hjälp då.
På min blogg vill jag inte tipsa om "afrikanska häxdoktorer", vilket jag förmodade att denna är.

Har sett att åtminnstone en annan blogginnehavare också fått samma kommentar.
Troligtvis är det en datorrobot som spottar ut dessa kommentarer.

Så i nuläget ber jag bara för denna kvinna (om det nu var en kvinna, eller bara ett påhittat meddelande som sänds ut hit och dit för att denna "doktor" ska få kunder) att hon inte skall vända sig till oandliga källor för att få hjälp i sitt liv.

Det finns endast EN som har den rätta makten. Han har all makt över himmel och jord, över hela universum, skapelsen och allt det vi inte ser och kan förstå. 
För Honom är INGENTING OMÖJLIGT. Hans namn är det starkaste av alla namn, och när vi åkallar det NAMNET JESUS, ja då börjar det att hända fantastiska saker i våra liv och då har vi ingenting att frukta.

Och när jag skriver att vi har ingenting att frukta då menar jag inte att vi kristna går omkring utan oro och bekymmer. Naturligtvis drabbar det oss alla, på ett eller annat sätt. 

Men du och jag som tagit emot Jesus Kristus, vi har inget att frukta när det gäller våra liv, varken här eller sen (våra eviga liv), för Han har faktiskt hela världen i sina händer.
Hur det än ser ut i världen, varken det stormar i våra egna liv eller runt omkring så vet vi att Herren har allt och alla i sina händer och att Han kan göra precis vad Han vill, hur Han vill och när Han vill. Och det är precis det vi behöver ha tro för, som det står i bibeln.

Vi ska ROPA TILL JESUS om bönesvar, under och mirakel. Vi ska tro på att Han belönar oss, när vi kommer till Honom, för det gör Han.

Vi bör visa den onde, satan, djävulen (han som vill förstöra våra liv) vem vi följer, vem vi håller oss till, vem som är Herren i våra liv, JO JESUS KRISTUS.

Som jag sagt förut, "DEN VI KALLAR PÅ, DEN KOMMER". Så unvik svordomar och annat oandligt prat och handlingar, för det påverkar ditt och andras liv.

TALA UT JESU SANNINGAR, FRID, GLÄDJE, HELANDE, UPPRÄTTELSE OCH LIV I NAMNET JESUS.

AMEN.

Avslutar med två suddiga bilder av den filmsnutt som min tokiga, roliga syster gjorde på Jan och mig 😊💗 i gårkväll.




GUD ÄR VÅR TILLFLYKT OCH STYRKA, EN HJÄLP I NÖDEN, VÄL BEPRÖVAD (Psaltaren 46:2).

ÄVEN OM BERGEN VIKER BORT OCH HÖJDERNA VACKLAR, SÅ SKA MIN NÅD INTE VIKA FRÅN DIG ELLER MITT FRIDSFÖRBUND VACKLA, SÄGER HERREN DIN FÖRBARMARE (Jesaja 54:10).

LÅT DIG INTE BESEGRAS AV DET ONDA, UTAN BESEGRA DET ONDA MED DET GODA (Romarbrevet 12:21).

OCH DEN TILLITEN HAR VI TILL HONOM, ATT OM VI BER OM NÅGOT  EFTER HANS VILJA SÅ HÖR HAN OSS. OCH OM VI VET ATT HAN HÖR OSS VAD VI ÄN BER OM, DÅ VET VI OCKSÅ ATT VI REDAN HAR DET VI BETT HONOM OM (1 Johannesbrevet 5:14-15).






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023