PROVA NYA BLOGGER

Det har dykt upp en ny knapp på min blogg där det står "Prova nya blogger" och jag tänker trycka på den alldeles strax efter att jag skrivit färdigt detta inlägg.


Är lite nervös vad som kommer att hända med min blogg, men efter att jag läst på nätet att man har inget att förlora, så skall jag nog våga trycka på denna knapp. Bloggen lär bli finare, jag kan t.o.m få en rosa vy/ bakgrund/ om jag vill😉.

Så jag både hoppas och ber att det slutar bra för min blogg, annars lär ni få läsa en aningen huller om buller blogg tills jag lyckats trassla ut det jag ställt till med😉.

Så här skriver en som inte är så teknisk kunnig, som jag. Men det lämnar inte där denna gång, för idag har jag tillräckligt med självförtroende för att våga "trycka på knappen".

Jag har ju också haft i planerna en längre tid att byta mitt bloggfönster (bilden på mina fötter), men fotografen (min dotter) har haft så mycket annat för sig denna sommar/höst så hon har inte haft tid att fotografiera åt sin moder. Men man vet ju aldrig när det ena eller det andra händer.

Ibland är livet just det "att våga" göra ett litet eller stort steg ut i det okända. Det senaste året har jag gjort många sådana steg och det är definitivt inget jag ångrat.

Vågar du "trycka på din knapp", vad än det nu betyder i ditt liv?

Och om och när vi tar nya steg, går på nya vägar eller trycker på okända, spännande knappar då har vi ju den bästa följeslagaren med, JESUS (om vi vill ha Honom med?).

Och jag vill, så jag greppar Hans hand varje ny dag, på kända vägar och på nya vägar, nu och för alltid. Och alltid innan jag "trycker på en ny knapp" frågar jag Honom/Jesus om detta är den rätta knappen/ beslutet för mig just nu.

Och Han gör allting nytt, enligt Sin vilja och Sin tidtabell.





SE, JAG GÖR NÅGOT NYTT, REDAN NU VISAR DET SIG. MÄRKER NI DET INTE? JAG SKA GÖRA EN VÄG I VILDMARKEN OCH STRÖMMAR I ÖKNEN (Jesaja 43:19).

HERREN SVARADE HENNE: MARTA, MARTA, DU BEKYMRAR DIG OCH OROAR DIG FÖR SÅ MYCKET. MEN BARA ETT ÄR NÖDVÄNDIGT. MARIA HAR VALT DEN GODA DELEN OCH DEN SKA INTE TAS IFRÅN HENNE (Lukasevangeliet 10:41-42).

HERREN ÄR GOD MOT DEM SOM VÄNTAR PÅ HONOM, MOT DEN SJÄL SOM SÖKER HONOM. DET ÄR GOTT ATT I STILLHET HOPPAS PÅ HJÄLP FRÅN HERREN (Klagovisorna 3:25-26).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023