NÄR DET KÄNNS EXTRA GOTT ATT LEVA

Just nu är jag riktigt glad, nöjd och lättad. Än en gång har jag klarat en tent, en tent som jag pluggat till på största allvar de senaste två veckorna och det var precis vad som behövdes. Tenten var inte alls så lätt som det sades att den brukar vara. Flera väljer att skriva denna tent utan att ha läst. Jag är så tacksam att jag hade läst för det krävdes idag.


Bilden här ovan har inget med tenten direkt att göra, men ändå lite. För på tisdag när jag var ledig och skulle plugga hela dagen tog jag ändå en sväng till mina föräldrars. Jag behövde en paus i att sitta och stirra på skärmen timme efter timme.
Hemma hos mina föräldrar såg vi b.l.a på denna gamla film, en komedi som heter "FÖRSUMMAD AV SIN HUSTRU".

Och mamma och jag var ut på en promenad. Pappa hade varit till skogen redan från morgonen, han är liksom uppe med tuppen han.






Min mamma är en hurtig 83-åring 😊.



Ibland för att orka läsa på tent har jag unnat mig något gott, som avocado.



Och popcorn.


Tenten jag skrev var HYGIENPASS, och jag klarade den med full poäng 40/40. Och som sagt det var riktigt knepiga frågor, så hade jag inte pluggat på om olika temperaturer för olika livsmedel m.m vet jag inte hur det hade gått.
Man får dock ha 6 fel, så kanske jag ändå skulle ha fixat den med bara bondförnuftet, som de säger 👍😉.


SHOPPINGDAG
Förutom att plugga och jobba har jag hunnit med ett som annat också.
I lördags var Matilda och jag med våra vänner (en annan mor och dotter) till grannstaden för att besöka loppisar och gå i butiker.


Vi åt också gott.



Vi firade samtidigt ett födelsedagsbarn, så vi fick ljuset tänt på vårt bord.




Dottern och jag.



Väninnan och jag...och hennes dotter var inne i provrummet



SNÖ
Äntligen har vi fått snö, och snö betyder både att det blir ljusare, finare och lite extra jobb.



När jag är ute på mina rundor med Hugo kan jag inte låta bli att lämna lite hälsningar i snön ibland. Ja alltså inte sådana hälsningar som Hugo lämnar efter sig 😁.
Denna hälsning fanns i en skog här nära. Nu lär den vara översnöad.

TRO, HOPP OCH KÄRLEK.

Jag har skottat snö, och Hugo har fått många vägar att springa på.



I DAG
I dag för att få timmarna att gå innan jag skulle på tent så förutom att jag skottade snö i flera omgångar så yrde jag runt i huset och fixade ett som annat. För ofta är det väl så om man är nervös inför någonting att man blir typ paralyserad av nervositeten och gör ingenting eller att man lägger i en högre växel och sysselsätter sig med så mycket som möjligt så man inte skall behöva gå och vänta och vara nervös. Jag hör till den senare gruppen.

Jag har bytt sängkläder (hittills har vi kört med jultema).


Jag har hackat en stor skål sallad.




Och gjort en stor potatis-köttlåda.



Jag har plockat den eviga disken och mellan varven även slängt ett öga på datorn och läst lite, liksom repeterat.




Och tillsist gjorde jag den elektroniska testtenten.





Efter den riktiga tenten som var kl.15 for jag till ett av våra stora varuhus och storhandlade.


Storhandla är inte direkt min favoritsysselsättning men just idag gick det galant. Men så är det väl med det mesta i våra liv, är vi på bra humör går det mesta lätt. Inställningen är A och O.


JOBB
Jag kan skämtsamt säga att jag har haft tre jobb hittills denna vecka.

Jobb 1: mitt vanliga jobb som vårdare på ett av Kårkullas boenden.
I söndags var jag på jobb hela dagen, när jag kom hem sent på kvällen fick jag njuta av denna goda chokladkaka som Jan gjort 💗.



Jobb 2: läsa på tent.

Jobb 3: få Hugo att kakka (bajsa).
Hugo hade inte kakkat på varken söndag eller måndag. Så jag promenerade, lekte och busade mer än vanligt med honom för att få igång tarmen. På tisdag förmiddag lossade det, ordentligt. Bilden här nedan var den jag skickade till Jan när Hugo hade lyckats fylla två påsar. Ja, ni vet när barnen är små håller man reda på deras avföring och sen övergår det till husdjuren 😉, eller till någon annan.




Nu känns det EXTRA GOTT ATT LEVA. Där ute är det vitt och fint, jag har klarat en tent, det är färdigt handlat och allt inplockat i sina skåp och maten är färdigt fixad för morgondagen. Hugo har fått igång sin mage, Matilda lovade att följa med oss på några dagars husbilssemester på sportlovet 👍😊, Mattias har det bra på sin ambulanspraktik och Mikael i Umeå med sina studier. Nu kom Jan och jag just in efter en kvällspromenad och slängde oss på sängen med varsin dator/platta här bredvid varann.
Livet är gott nu.

TACK JESUS ATT JAG KLARADE TENTEN OCH TACK FÖR ATT JAG HAR SÅ MYCKET ATT TACKA FÖR.




ALLT DET GODA VI FÅR OCH VARJE FULLKOMLIG GÅVA ÄR FRÅN OVAN (Jakobsbrevet 1:17a).

TÄNK PÅ STIGEN DÄR DIN FOT GÅR FRAM, LÅT ALLA DINA VÄGAR VARA RÄTTA (Ordspråksboken 4:26).

FÖR VISHET SKA KOMMA IN I DITT HJÄRTA OCH KUNSKAP BLI LJUVLIG FÖR DIN SJÄL (Ordspråksboken 2:10).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023