TRETTONDAGEN UTE I FÄBODA

Dagen efter vår fest/bjudning blev det en promenad i Fäboda för Jan, Hugo och mig. Kvällen innan hade vi alla mer eller mindre skämtat om att vi nu efter jul/nyår och trettondag skulle börja ett hälsosammare liv med mindre socker med mera grönt och med mera rörelse, och nu började vi att jobba på det.


Vi var inte ensamma ute vid havet. Det tycks vara mera folk i Fäboda nu än under en vanlig sommardag. De flesta hade fram kameran och fotade solnedgången.


 Himlen sken i rosa när solen gått ner.



Det var ljust när vi kom men började snabbt skymma.



Havet är så mäktigt, verkligen inget som kan ha uppstått av sig självt. Här har en Skapares hand format, gett kraft och liv.



Det var bra med vattentäta skor, för plötsligt stod jag mitt i det blöta.



Hugo hittade många spår av fyrfota vänner.


Och träffade också på dessa två trevliga pudlar.






Den relativt nya spången har en stor "terass" i båda ändarna.



Livbojen hängde på plats och fick mig att tänka på vem är vår livboj när livet stormar, när vågorna går för höga? 









Så vackert.



Alla behöver vi mänskliga livbojar också💗.


Men vi mänsliga är just precis bara mänskliga. Vi behöver också Honom i våra liv, Jesus som har allt och alla i sina händer. Han som kan ge av sin kraft, frid, tröst och glädje när vi behöver det. Han som har det eviga livet.
Jesus är den bästa livboj vi kan ha. 


Hemma igen blev det en sen trettondagslunch, med mycket sallad, åtminstone på min tallrik. Och en chokladmoussefterrätt, som fanns kvar sen kvällen innan.



GÅVOR
De vise männens gåvor till det lilla Jesu barnet var guld, rökelse och myrra. 
Vad vill du och jag ge till Jesus i år?
Mina gåvor till Jesus hoppas och ber jag att skall vara TID, BÖN, LOVPRISNING, TACKSÄGELSE OCH TJÄNST.
Ja visst det låter så bra och är alldeles rätt tänkt för vi skall ge Jesus hela vårt liv, allt vad vi är, våra tankar, känslor, ord och handlingar. Men ofta blir det något annat, därför skrev jag att det är min bön att det skall få bli så. För med Jesu kraft förmår vi allt. Och när vi söker Honom då fyller Han också våra liv och oss själva med det vi behöver för att klara av var dag och situation under året.

LÅT OSS BÖRJA DET NYA ÅRET MED JESUS OCH LÅTA HONOM LEDA OSS VAR DAG.

Stallet vid Jakobstads kyrka.
Ord på vägen för dig och mig inför det nya året tillsammans med Jesus 👍😊💗.


NEJ, SÖK FÖRST GUDS RIKE OCH HANS RÄTTFÄRDIGHET, SÅ SKA NI FÅ ALLT DET ANDRA OCKSÅ. BEKYMRA ER ALLTSÅ INTE FÖR MORGONDAGEN (Matteusevangeliet :33-34 a).

ALLT FÖRMÅR JAG I HONOM SOM GER MIG KRAFT (Filipperbrevet 4:13).

LÅT DIG INTE BESEGRAS AV DET ONDA, UTAN BESEGRA DET ONDA MED DET GODA (Romarbrevet 12:21).

OCH JAG ÄR ÖVERTYGAD OM ATT HAN SOM HAR BÖRJAT ETT GOTT VERK I ER OCKSÅ SKA FULLBORDA DET TILL KRISTI JESU DAG (Filipperbrevet 1:6).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023