LÄGERDAG 2 ONSDAG 27.7

Hej från lägret. I dag kommer det bilder huller om buller från denna dag, bilderna får tala för sig själva.


Nu har vi fått fixat strömmen så den fungerar som den ska och alla bilar och vagnar kan få ladda sina telefoner, fungerande kylskåp, AC, värme (om det blir kallt till natten...knappast), micro, hårfön, locktång o.s.v.





Flickorna orkade upp förvånansvärt bra i morse även om de kom sent i säng efter ungdomarnas program.
De och många många flera barn och ungdomar kör omkring med kick bikers, kring det stora området.



Vi äter oftast på utsidan, då kan även Hugo vara med och vädret är ju toppen.



Jag vaknade med ett knyck i morse och skyndade mig ut för att sätta upp dagensprogram på anslagstavlan...vilket vi brukar sätta upp innan vi går till sängs, men det glömde vi igår.
Jag träffade några caravanare som kom upptrippande och var på väg till wc och duscherna. Jag frågade vad klockan var för den hade jag inte kollat när jag steg upp, den var 7.29.
Hugo och jag tog en morgonpromenad...jag i nattlinnet, det är det som är så skönt med att vara husvagnsfolk, man får gå som man vill.



Jan for på lägervärdsträffen kl.8 och intog morgonmål samtidigt. Jag tog en morgondusch medan flickorna ställde sig i husvagnen samtidigt som de hade ett öga på Hugo. Sen traskade de glada och förväntansfulla iväg till morgonmålet och en ny spännande dag med b.l.a kursstart.



Jag gick till morgonmålet när Jan kom tillbaka (vi har ju en hund som vi inte kan lämna ensam här på området). Jan och Hugo tog sen en långpromenad.

Sen har dagen flytit på...DET ÄR SÅ ROLIGT ATT VARA PÅ LÄGER.
I kväll har vi b.l.a fått lyssna till sång och musik av Heidi Storbacka. Hon sjunger alltid så vackert.



Nu skall Jan och jag fara på aftonandakt och därefter blir det kvinnojatkot.....för mig. I morgon är det Jan`s tur, för då blir det karajatkot.


Kvällsandakt med ungdomslovsångsteamet.




Härliga kvinnor...som jag tycker om.

Chips, choklad och vindruvor = gott....sånt som kvinnor behöver.


PSALTAREN 138:3
När jag ropade svarade du mig, du gav mig frimodighet, min själ fick kraft.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023