ANNANDAG JUL 2016

I dag har vi tillbringat dagen i Forsby hos pappa och mamma, tillsammans med min syster Maria som kommit hem från Sverige och med syster Ulrica och hennes familj. Vi har mest ätit och haft trevliga disskussioner och samtal.

När man tittar ut genom föräldrarnas köksfönster så är det som om man ser på ett vackert julkort...just vad det är.


Hugo stod gärna och kikade på småfåglarna, som åt frön där ute på fågelbordet.




Allt var som det brukar och skall vara😉.
Jultomten satt som vanligt på terassen och hälsade oss välkomna. Han påminner oss om att nu är det jul...ifall någon skulle ha glömt det.




Mamma hade julförklädet på sig.....i år hade hon fått ett nytt av Maria.






Tomtelandet var på plats. Hugo var svår på att gå och hämta en speciell tomte därifrån.



Rudolf med familj var på plats i kökssoffan.



Barnen hade för flera år sedan svårt att sitta stilla...nu är det andra vägen. Men de var ändå ut en liten sväng och Hugo fick springa runt i snön av glädje.





Mamma fixar det mesta...hon är envis, men vi hjälps även åt. Jag fick förtroendet att sätta upp kakor och jultårtor.



Syrrorna fick förtroendet att ta hand om disken.




Vi åt och njöt av allt gott, salt och sött och mera sött.


Vi hade en underbar dag, en underbar jul med underbara människor.

Och vi trivdes allihopa.



Mamma har många vackra saker att vila ögonen på.


I kväll.

Matilda och jag färdigställde pepparkakshuset när vi kom hem. Det var en av de saker som blev ogjort när jag blev sjuk.




I kväll har vi haft Sverigebesök, goda vänner som vi träffar endast ca 2ggr/år.
Min barndomskompis och jag tog en skön kvällspromenad tillsammans med Hugo, då hann vi prata och ventilera allt som hänt sen i somras och alla planer fram till sommaren 2017, när vi hoppeligen träffas igen.

Nu är det godnatt. Jan skall tidigt upp till jobb imorgon, vi övriga får snarka vidare och njuta av julledigheten ännu.

Vad är du tacksam för ikväll?
Jag är så tacksam för familj, släkt och vänner......vad vore livet utan er.
Tack käre Jesus för alla de människor som du placerat i våra liv.


PSALTAREN 136:1
Tacka Herren, ty han är god, ty hans nåd varar i evighet.

FILIPPERBREVET 4:4
Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023