JULEN ÄR HÄR

GODMORGON OCH GOD JUL PÅ ER😊. 
Medan de övriga i huset ännu sov tassade jag och Jan upp. Jan för att ta en runda med Hugo i den nyfallna snön och jag för att tände alla ljus och sätta på julmusiken. Jag tog en dusch, kokade en tekopp, bredde en smörgås och satte mig i vardagsrummet för att njuta av stillheten denna julaftonsmorgon 2016.
Jag älskar julaftonsmorgnar, de är sådana underbara morgnar. Barndomens förväntan finns inte längre där, men nu finns något ännu bättre TACKSAMHETEN och GLÄDJEN över att vi alla är här, samlade i år igen och får fira jul tillsammans. 
TACK HERRE JESUS FÖR ATT DU KOM TILL OSS....OCH GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN....vi skall FIRA den tillsammans med dig.

Denna bild tog vi på Mattias studentfest.

LUKASEVANGELIET 2:10-11
Men ängeln sade: Var inte rädda! Jag bär bud till er om en stor glädje för hela folket: I dag har en frälsare fötts åt er i Davids stad. Han är Messias, Herren.

JEREMIA 29:11-13
Jag vet vilka tankar jag har för er, säger Herren, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp. Ni skall kalla på mig och komma och be till mig, och jag ska höra er. Ni ska söka mig, och ni ska också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023