DAGEN I DAG

I dag var det Hugos tur att få nya kläder.
Nu när Hugo fått sin mage/tarmar i skick med kyckling/fisk dieten (men han äter nästan bara kyckling) så har han blivit lite rundare om magen, så han behövde en ny väst.



Jag har försökt hitta på loppis men där har bara funnits till stora hundar.

Nu var det rea i djurbutiken och det fanns "ett" exemplar kvar, snacka om tur, eller mera Guds omsorg.



Expediten sa att färgen inte varit så tilldragande eftersom den inte passat så bra på ljusa hundar. Men på Hugo med sin svarta päls passade den perfekt, det tyckte jag också och vi satte genast på den och han tyckte genast om den (om inte så skulle han nog ha protesterat). Den är dessutom lite längre och går ner längre på låren än den gamla, som var ett loppisfynd.

Hugo i sin gamla väst.





Expediten tyckte att Hugo blev så fin så hon frågade om hon fick ta en bild och ev sätta upp den på deras face book sida, och naturligtvis fick hon det.

Sen traskade vi hem i snövädret, syns ju inte att det snöar, men det gör det ännu också. Och idag har vi endast -8 grader.



DOTTERN
När vi kom hem kokade jag en kaffekopp (ja nu dricker jag lite kaffe ibland igen, sååå gott) och chattade lite med dottern i Frankrike. Hon har det bra och njuter. Även om hon haft lite problem med en tand, troligtvis tandställningen som skavt. Men hon sa att den nog blivit bättre.

I går var de på utfärd till Nice och idag besöker de Marseille.
Jag är så glad för hennes skull och så tacksam att hon fick möjlighet att åka på denna resa.

Här en bild på henne med sina älskade bröder (foto: Michaela Fagerudd).



STORSTÄDNING
Nu ska jag riva igång med storskrubbsstädning. Passar fint när inte Matilda är hemma, för man drar liksom ur den skrubben rakt ut i hennes rum, eller rättare sagt i spisrummet som hör till hennes rum (finns ingen dörr mellan rummen, endast en öppning, så hon har i princip båda rummen till sina).


MÖTE
Sen har jag ett möte ikväll, som jag redan i går förberedde. Ska bli så roligt, mer om det i morgon kanske.


DAGEN IDAG
"Denna dagen, ett liv", så sa visst Melker i Vi på Saltkråkan.
Jag övar mig varje dag, speciellt nu när jag är tjänstledig, att faktiskt fatta att detta är mitt/vårt liv just nu. Jag kan styra och ställa över mina dagar som jag vill, och det gillar jag.
Men jag kan intyga att nog går dagarna mycket snabbare när man inte jobbar, konstigt men sant.

Att få börja varje dag med att i lugn och ro bjuda in Jesus, det är så fantastiskt. Men jag kan lova att Han går lika bra att bjuda in medan du springer från duschen till morgonmålet, jag vet, för där har jag också varit.

Bjud in Jesus varje dag, då blir dagen så mycket enklare, ljusare och gladare även om vi kanske möter på motstånd och problem.


JAG VILL LEVA DAGEN I DAG OCH VARJE DAG FRAMÖVER MED MIN HERRE OCH FRÄLSARE, MIN BÄSTA VÄN JESUS.





GE OSS I DAG VÅRT DAGLIGA BRÖD. OCH FÖRLÅT OSS VÅRA SKULDER, SÅ SOM VI FÖRLÅTER DEM SOM STÅR I SKULD TILL OSS. OCH FÖR OSS INTE IN I FRESTELSE, UTAN FRÄLS OSS FRÅN DET ONDA (Matteusevangeliet 6:11-13).

TÄNK PÅ STIGEN DÄR DIN FOT GÅR FRAM, LÅT ALLA DINA VÄGAR VARA RÄTTA (Ordspråksboken 4:26).

JAG ÄR DENSAMME TILLS NI BLIR GAMLA, OCH JAG SKA BÄRA ER ÄNDA TILLS NI BLIR GRÅ. JAG HAR GJORT DET FÖRUT, OCH JAG KOMMER ATT LYFTA, BÄRA OCH RÄDDA ER ( Jesaja 46:4).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023