DET HÄNDER I SKOGEN

I kväll blev det en sväng till skogen och därefter hälsade vi på mamma och pappa.


Jan röjde i skogen så pass länge som en tank räcker, lite över en timme. Jag och Hugo tog en kort promenad och satt/låg sen i bilen under tiden.

Alla som kör förbi på den lilla skogsvägen hälsar på varann eller stannar och pratar och håller reda på gamla och nya skogsägare.

När jag satt där i bilen och lyssnade på lovsångsmusik hade jag blicken vilandes på den långa grusvägen och såg då en bil närma sig. När den skulle passera vår bil som vi parkerat intill dikeskanten saktade den in och stannade. Mannen, han som bor en bit bort men ändå närmast skogen tog ner fönstret och frågade med ett leende på läpparna: Du jobbar i skogen 😊? Och jag som satt där med filten runt mig (det började bli svalt) och lyssnade på musik svarade: Nej inte jag, men min man 👍😉.

När Jan var klar och vi hade kört en bit såg vi att vägen var blockerad längre fram av två bilar, en från vart håll. Det var samma man som hade stannat till igen när han träffat på en annan man som också var ute och körde för att kolla in skog, mark och djurliv. Vi stannade också och pratade en stund.

Ofta hör man folk (även jag) säga att det händer så lite här i staden (speciellt nu med coronan men också annars) och man ser inget folk. Åk ut i skogen är mitt tips, för ute i skogen där händer det och där träffar man alltid någon att prata med om man vill.

När vi åkte hem från mina föräldrars hade det redan blivit mörkt. Molnen såg tredimensionella ut, riktigt häftigt. Man får ju inte sånt på bild med en vanlig telefonkamera men jag gjorde ett försök.


I morgon och på onsdag är jag ledig och det ska bli så skönt. HERRE FYLL MINA DAGAR MED DET DU VILL.

ÄRA HERREN MED DINA ÄGODELAR OCH GE HONOM DET FÖRSTA AV ALL DIN GRÖDA. DINA LADOR SKALL DÅ FYLLAS AV RIKLIG SKÖRD OCH DINA PRESSAR FLÖDA ÖVER AV VIN (Ordspråksboken 3:9-10).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023