VÄLKOMMEN SEPTEMBER

Almanackan visar första september och vi är många som utbrister, liksom varje år: Vart tog sommaren vägen?

Morgonpromenaden var solig och fin trots att det blåste. Det märks att hösten är här.

Både igår och idag har jag planerat inför Fokus start på lördagkväll då jag kommer att vara mötesledare. Det skall bli så roligt att få börja igen.


Ja du kanske reagerar på " knytkalaset", det gjorde även jag. På vårt senaste ledningsgruppsmöte i våras beslöt vi att på höstterminens första möte skall vi ha knytkalas. Men nu är vi här och fortfarande gäller restriktioner och coronaläget är inte förbi. 
Så idag har vi bollat frågan om knytkalasets vara eller ej inom ledningsgruppen. Och även kyrkoherden gav grönt ljus.
Så det blir ett knytkalas där vi använder handsprit, skedar, munskydd och avstånd när vi tar av godsakerna.
De som vill deltar och de som inte vill behöver ej.
Välkommen med på lördagkväll.

Jan har ikväll satt filttak på lekstugan.

Och han hann bli klar, vilket var tur, för imorgon kommer regnet.

Nu behöver lekstugan ännu rätas upp lite grann. Och om vi hinner mellan regnskurarna skall den också bli målad.


Jag fick äran att städa upp allt skräp.


Matilda har i kväll fått sin andra dos coronavaccin. Så nu har vi alla i famljen fått våra två sprutor.

Detta är inga sprutor även om de lite ser så ut, detta är våra små babymorötter. Matilda fick dem och hon sa att de var jätte goda och söta.


De andra morötterna skall ännu få växa till sig innan jag drar upp dem. Dessa morötter sådde jag ju väldigt sent, men vi tar vad vi får och är glada för det. 
Och jag har njutit i sommar av de fina gröna stjälkarna där i pallkragarna.

TACK JESUS FÖR DENNA DAG.

Vi har vandrat i "lilla" skogen idag.

OM NÅGON AV ER BRISTER I VISHET SKA HAN BE TILL GUD SOM GER ÅT ALLA VILLIGT OCH UTAN ATT KRITISERA, OCH HAN SKA FÅ. MEN HAN SKA BE I TRO, UTAN ATT TVIVLA (Jakobs brev 1:5-6 a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023