SÖNDAGSUTFÄRD

I dag blev det en sväng till grannstaden.

Vi vandrade kring och jag tog bilder på vackra platser medan Jan var mera intresserad av när bilarna i FM RALLYT kom i mål.

Vi stod en stund och såg på målgången. 


Därefter blev det en matbit på våra grannars restaurang (där Hugo också är välkommen in) och sen blev det en sväng in via en butik (där hundar får följa med) och köpa en höstblomma till syrrans, dit vi åkte sen.

Vid syrrans satt de ute i solen och njöt i det sköna höstvädret, hon, hennes man och en av barnen.


Vi vandrade kring på gården en stund och kollade in trädgården i höstskrud.

Det blev en titt i växthuset, och där lyste ännu ljuset i lyktan som hon hade tänt igår kväll.

Och min systers man som är artesan snickrar till både ett som annat, varje gång man kommer hittar man något nytt.

Ett elfhus, månne någon flyttar in.


Nu blev jag osäker på om det är ett älvhus eller ett elfhus, men fin är det (och jag som trodde att det var ett muminhus).

Nu har jag skickat och frågat och svaret blev att både älvor och elfs får bo i huset ☺.


Höstiga, vackra blommor vid infarten.


En väderkvarn som han gjort.

 
Och en trädgårdsgunga som han snickrat till under vintern.


Sen tog jag bilder av syrrans olika små fina ställen runt om på gården fast hon sa att alla blommor har ju vissnat. Men jag tyckte ändå att det var så vackert.


Vissnat kan också vara vackert.




Och burkar och kippor fyllda av regnvatten har också sin charm.


TACK syrran med familj för en fin eftermiddag 💗.

Vi kom hem riktigt just efter vår fina söndagsutfärd och nu får vi vänta lite över en timme tills vi får hämta Matilda och hennes kompis från tågstationen, de har säkert haft en fin helg i Helsingfors (vi lär få höra snart).

TACK JESUS FÖR EN LEDIG OCH FIN SÖNDAG.

Tog denna vackra höstbild på vår morgonpromenad.

UNDER SÅNG OCH DANS SKA MAN SÄGA "ALLA MINA KÄLLOR HAR JAG I DIG."(Psaltaren 87:7)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023