DYNAMIT

Min man har köpt dynamit för nu skall här sprängas. 

Borrade hål.

Men det är inte så sprängandes farligt som det låter. Det gäller nämligen snigeldynamit. Så här förklarar Wikipedia. 


Jan har borrat en massa små hål som han sen skall sätta snigeldynamit i och på några dagar skall det sen spricka. Det borde dock helst vara varmare än vad det nu är men min man älskar att experimentera och testa sig fram så det är värt ett försök. Hugo kollar in läget.


Det är stenen vid ändan av uthuset som skall bort, för där skall Jan bygga ett inglasat rum.

Så det blir att flytta på det lilla växthuset, och jag funderar ännu vart.


Från det ena till det andra.
Dottern som skriver sitt andra studentprov imorgon har hela kvällen varit med en kompis. När jag ringde och påminde henne om morgondagen och undrade om hon inte borde vara hemma och läsa ikväll blev svaret: Det är ju engelska och det läser jag inte till, det jag inte kan lär jag mig inte kvällen före.

Jahaa konstaterade denna mamma. 
Ja inte resonerar alltid våra ungdomar som vi men det är ju deras liv. Och är man 18 och bestämmer själv så gör man det 😉.

Nu skall jag snart dra iväg på nattskifte.

GUDS ORD, BIBELN ÄR VÅR DYNAMIT. JESUS GÖR SÅ ATT JAG VILL HA MER OCH MER AV DEN DYNAMITEN.

DITT ORD ÄR MINA FÖTTERS LYKTA OCH ETT LJUS PÅ MIN STIG (Psaltaren 119:105).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023