HÖSTFIX

I måndags var jag och inhandlade höstblommor, i går planterade jag dem och i dag i solskenet har jag fått njuta av dem. Ja solen har tittat fram ibland även om större delen av dagen varit mulen.

Av de gula fina krysantemerna hade jag köpt flera eftersom de var till ett riktigt kanonpris. Mamma fick en blomma och svärmor skall få en (överraskningen avslöjad eftersom du läser min blogg 😊). Resten pryder vår gård.

Krysantemer tål inte regn, de mår bäst under tak. Men eftersom de är så otroligt fina så får en stå på altanen i varje fall. I går kväll när regnet kom sprang jag ut och lyfte den under tak.

Men dessa är desto mera regntåliga, ljungen.

De sommarblommor som ännu mår relativt bra fick stanna kvar i sina krukor och lådor.

Och ibland brukar de få hänga med över vintern, för de blir så fina när man sätter en ljusslinga i dem.


Dottern var uppe tidigt i morse. Hon duschade, packade det sista i matkorgen och gjorde ett ordentligt morgonmål till sig innan hon begav sig iväg till sin första studentskrivning. Och jag fick be för henne innan hon rusade ut genom dörren.
Mamma ta en bild av mig nu sa hon (och då hon säger det gäller det att passa på) så jag tog en.


Och hur gick det då?
Med Matildas egna ord: Jag trivdes där, det var trevligt men hur hela provet gick det vet man ju aldrig. Det kom inte om de saker jag är bäst på men samtidigt behövde jag inte svara på någon fråga som jag inte hade ett hum om. Men nog vet jag att jag har klarat det.

Och nu ikväll är hon på promenad med en kompis som också skrivit biologi idag.

Hugo och jag har varit ut på långpromenad med våra hundvänner medan Jan varit på Jaromatch.

TACK JESUS FÖR EN FIN DAG.

I morgon jobbar jag två skift, kort skift på morgonen 7-9:30 och sen far jag på nytt till nattskiftet.

LÅT OSS INTE TRÖTTNA PÅ ATT GÖRA GOTT. TY NÄR TIDEN ÄR INNE FÅR VI SKÖRDA, OM VI INTE GER UPP (Galaterbrevet 6:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023