FOKUS START

I söndags startade FOKUS igen efter sommaruppehållet.
Jag var kvällens mötesledare och en kollega hade tagit denna bild på mig sittandes längst fram i salen, intill det kors jag alltid vill följa, JESU KORS.



Vi var runt hundra deltagare och kvällens gäst var JOHAN CANDELIN från MKV (MARTYR KYRKANS VÄNNER).
Han berättade om den turbulens som de just nu genomgår med brottsmisstankar mot föreningens penninginsamling.
Föreningen hjälper lidande kristna systrar och bröder ute i världen.
Vill du veta mera kan du gå in på nätet och läsa.




Johan uppmanade oss att ta blodprov på predikan. Vad innehåller den, talar den alls om synden och förlåtelsen i Jesu blod?

Det uppstår fler och fler församlingar, men vi behöver inte flera församlingar utan flera människor som kommer till tro på Jesus. Syndanöd är hälsosamt, det är vad vi behöver. Syndanöd är när vi inser vår synd, att vi inte klarar oss utan Gud. Vi behöver leva av Hans ord, Hans förlåtelse och Hans nåd.

Han berättade om en församling där de satt i timmar och lyssnade till vad Gud ville säga till var och en, men de glömde att läsa Guds ord.
Det är inte fel att lyssna till Guds röst, det ska vi göra, men först måste vi ju öppna bibeln, Guds ord till oss.
.
MATS SJÖLINDS LOVSÅNGSTEAM ledde den svängiga lovsången.


Heidi Storbacka sjöng också två sånger.
Ungdomarna hade eget program, de övade med sitt ungdomsband.
De yngre barnen tog Annica hand om, och jag är säker på att de hade en rolig och fartfylld kväll.


MÖTESLEDARTRÄFF
I gårkväll bjöd jag in till en första träff för oss mötesledare.
Jag fick förtroendet att fortsättningsvis vara representant för mötesledarna i ledningsgruppen och det tackar jag för.
Det är en uppgift som sällan känts betungande, mest bara rolig och givande.

Jag fick denna vackra bukett.

Vi är sju stycken, fem damer och två herrar som turas om att leda Fokussamlingarna.
Jag inledde min första gång i söndags men kommer även att leda inkommande söndag.
Det passar mig fint att leda nu i början nu när jag haft lediga söndagar, sen är det ju framöver lite svårt att veta ifall jag kommer att vara på jobb eller ej.
Vi har två-fyra gånger/person/termin.

Vi hade en fin kväll med fina samtal, bön och gott att äta.

Varmt välkomna med på FOKUSSAMLINGAR PÅ SÖNDAGAR KL.17 I FC.





GODNATT
Sov gott. Somna med Herren, vakna med Herren och lev så hela dagen med Jesus vid din sida.

En bild från en kvällspromenad.

VI RIKTAR INTE BLICKEN MOT DET SYNLIGA, UTAN MOT DET OSYNLIGA. DET SYNLIGA ÄR FÖRGÄNGLIGT, MEN DET OSYNLIGA ÄR EVIGT (2 Korintierbrevet4:18).

ALLA ÄR NI GUDS BARN GENOM TRON PÅ KRISTUS JESUS (Galaterbrevet 3:26).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023