YES JAG SOV OCH SEN RULLADE DET PÅ

I helgen har jag haft två nattskift och tro det eller ej men natten mellan fredag och lördag sov jag riktigt bra. Följande natt sov jag dock inte lika bra men fick ändå flera timmars sömn, vilket aldrig tidigare lyckats när jag jobbat natt.
Så denna gång har jag inte behövt gå som i dvala efteråt. Och nu kankse jag vågar börja tro att även jag kan "jobba" nätter (vilket betyder att vi får sova om läget tillåter).



Så denna helg har inte gått åt till att sova/vila dagtid utan vi har hunnit med både det ena och det andra.

Lördag tog jag en lenkkirunda och enligt min pulsklocka så sprang jag verkligt bra (kan dock tillägga att jag inte riktigt förstår mig på den, den liksom tar tid en stund, pausar och tar sen tid igen), och själv tyckte jag att det också gick fint.



Kan ju hända att den var helt fel inställd eller att de skriver så här uppbyggande för att det skall sporra en att fortsätta👍😊.


OFTA PÅ TUMIS NU FÖR TIDEN
Jan och jag har hunnit med en trevlig date igen. Ja ni kanske inte kallar det för en date varje gång ni åker iväg med er andra hälft på en kortare eller längre trip. Men så känns det för mig/oss just nu när vi plötsligt har en dotter (vår minsting) som är så stor så det är väldigt sällan hon följer med på våra små utflykter.

Så vi åkte till Kokkola (egentligen för att införskaffa den sista stegen butiken hade i lagret) och passade på och köpte kvällens middag och körde ut till havet och picknickade på en bänk (för gräsmattan var för torr).




Helt på tumis var vi ju inte för Hugo var ju förstårs med, men det hör liksom till nu för tiden.


När vi kom hem började Jan skruva ihop stegen som skall underlätta mitt målande av våra innertak.



Vi andra slappade i soffan och var publik. Mikael (dock inte på bild) hade kommit hem från en snabb Umeåtrip och bjöd på lakritsbåtar.



När stegen var monterad fanns det flera som ville testa den. Här undersöktes vår bågnande takpanel.


Jan vägrar att ta ner panelen (under finns nämligen ett trätak som dock är i väldigt risigt skick, vilket skulle behöva massor av jobb), så det blir så att jag/vi kommer att måla den och se hur det blir.

Men först gjorde Jan lite första hjälp och skruvade upp det bågnande taket, först för hand men sen gick han nog ut för att hämta skruvdragaren.


Nu väntar taken bara på att bli vita och de får vänta tills imorgon eller ännu längre. En sak i taget.


TILL KOKKOLA I DAG IGEN
I dag blev det också en tur till grannstaden, denna gång med dottern för att inhandla kläder inför terminsstarten, för imorgon börjar skolan igen.

Vi började med att besöka loppisar, dock hade det nyaste och största stängt just idag.
Jag hade tur som vanligt och hittade ett fynd, en splitterny jacka för endast 20 euro.




Matilda prövade en hel del men hittade inget passande, så vi begav oss in i butikernas djungel, där priserna också är av en helt annan klass.

Vi började med varsin hälsosam smoothie.


Sen efter lite springande hit och dit hittade hon vad hon behövde, nya svarta jeans x 2, tränings jacka och byxor, för utebruk och träningsbyxor för innebruk.

Jag satsade ordentligt i sportaffären och hade expediten att testa mina fötter på en sån där maskin som kollar vilken slags fot du har, ifall man inte vet😉. Och sen köpte jag splitternya lenkkiskor, så nu måste jag bara fortsätta att jogga😉.



Och naturligtvis valde jag rätt färg, eftersom det fanns rosa.



Vi tog lunch och åt gott på ett av våra favorit ställen.

Förrätten.




Varmrätten. Matilda valde lax och jag kyckling.



Sen efter att vi plöjt igenom några butiker till susade vi hemåt. Lovsången ljöd i bilen och vi sjöng med, Matilda fångade den sjungande chauffören på bild😉.


En fin dag har det varit och nu ska Jan och jag avsluta den med att dra på lenkkiskorna, ta med Hugo och fara till Hamnskogen för en promenad/lenkkirunda.


TACK JESUS FÖR EN FIN DAG MED MIN DOTTER, VAR MED HENNE OCH ALLA ANDRA BARN OCH UNGDOMAR SOM BÖRJAT ELLER BÖRJAR I SINA SKOLOR DENNA VECKA.


JAG ÄR HERREN DIN GUD SOM LÄR DIG VAD NYTTIGT ÄR, SOM LEDER DIG PÅ VÄGEN DU SKA VANDRA (Jesaja 48:17b).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023