VÅR HUGO OCH EN HEL DEL ANNAT

Senast jag skrev var Hugo dålig, magen krånglade igen, han hade tydligen fått något opassande i sig. I dag är första dagen som han varit helt sig själv, busig, glad och lekfull.


En av dessa morgnar med hans dåliga mage vaknade jag av att han var illamående, stod och kastade upp bredvid min säng, på mattan.



Men som sagt idag är han sig själv igen, så skönt.



DAGEN IDAG
Jag har jobbat natt och jag sov rätt bra faktiskt, men slängde mig att vila 2,5 h när jag kom hem och sov även lite. Så efter kl.12 var jag mig själv igen.

Vi har varit till mina föräldrars ikväll.
Jag och Hugo hängde med mamma på hennes kvällspromenad.



Det är så fint att få promenera ute på landet ex. mellan havrefälten (ja jag fick faktiskt kolla upp med mamma så jag inte skulle skriva fel).
Och denna fantastiska dag dessutom när vi plötsligt fått 25 grader varmt igen.


Sen satt vi ute på gården och njöt medan Hugo busade runt.
Här borrade han så gulligt ner nosen i gräsmattan för där nere fanns det någon bra doft.



Också fortsatte jag att finslipa honom.



Jag började nämligen redan här hemma att frisera honom.


Men Hugo ville bara leka och busa, han liksom tar igen vad han missat.




FULLT PROGRAM
Resten av veckan är jag ledig, men det blir fullt program.

I morgon ska Hugo till veterinären för att få sina vaccinationer. På samma gång får de även putsa hans tänder (som börjat bli bruna av tandsten), klippa klorna och putsa öronen. Också blir det väl att vi igen disskuterar hans mage och hans ensamhetsträning (i morse när jag ännu inte kommit hem från nattskiftet och Matilda farit till skolan och Jan till sitt jobb satt Hugo där uppe i spisrumsfönstret och grät, enligt Mattias. Jo tro det eller ej men båda pojkarna var hemma (de försökte sova inne på sina rum) men ändå var det så jobbigt för Hugo att bli lämnad "ensam").

På tal om ensamhetsträning, inkommande vecka skall jag igen jobba dagtid (ca 9-14 eller 15, och en dag till kl.13) mån-fre, vilket jag även gjorde senaste vecka. Då är inga pojkar hemma, Matilda är borta varje dag från kl.8-16 och Jan åker till Sverige på arbetsresa. Ja, hur gör vi då?
Ja, just nu ber vi väldigt mycket och hoppas att Jesus skall ge oss ett svar.



Imorgon kväll är det SPOTLIGHT (kulturen och handelns natt) här i Jakobstad, vilket vi tänkt delta i. Det brukar vara program enda till kl.00.00. Nu har jag inte i år koll på programmet men det finns på nätet för den intresserade.

Torsdagmorgon kl.9 åker Mikael med Vasabåten tillbaka till Umeå till sina studier. Vad mammahjärtat känner inför det, ja, det får bli ett annat inlägg.
Samma förmiddag ska också min far på läkarbesök, till Vasa. Så vi beslöt att jag tar bilen och mamma och jag hänger med så får det bli lite loppis för mig och shoppande i butiker för mamma.
Mikael lär dock få köra på dit -vägen.

På kvällen är det föräldramöte vid gymnasiet, där vår Matilda nu börjat.

Fredag åker vi ut till villan och inleder vårt veneziad firas/villa- avslutning. 
Och i år blir vi ännu flera för vi kommer att få gäster/släkt långtifrån från ett annat land. Gäster som vill komma och se vad veneziad/villavslutning är, och hur vi firar här?

Sen på lördag eller söndag är det dags för Mattias att åka tillbaka till Helsingfors och sina studier.


I SNÖN
Hugo har haft varmt idag i 25 graders värme, så varmt att jag just pga det beslöt att klippa hans tjocka päls.
Och när vi under vår promenad hittade en snöhög att rulla sig i, ja då blev han sannerligen lycklig.



Shorts, bara ben och snö.


Snöhögen finns utanför ishallen, där de skyfflar ut lite högar nu som då.



GODNATT
Vad har du på ditt hjärta ikväll? Lämna det till Herren innan du tar natt.

På mitt hjärta finns väninnans dotter som kämpar mot en allvarlig sjukdom.
På mitt hjärta finns saknaden som börjar växa sig stor i mitt bröst, även om de inte åkt iväg ännu.
Där finns också nästa vecka och alla pusselbitar som borde falla på plats.
Och en hel del andra och annat också.

TACK JESUS ATT JAG FÅR LÄMNA ALLA OCH ALLT TILL DIG OCH TACK FÖR ATT JAG FÅR LITA PÅ BIBELORDET HÄR NEDAN, AMEN.

En annan bra dag.

KOM TILL MIG, ALLA NI SOM ARBETAR OCH ÄR TYNGDA AV BÖRDOR, SÅ SKA JAG GE ER VILA ( Matteusevangeliet 11:28).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023