EN DAG VID VILLAN

Denna morgon vaknade vi här ute vid villan, och det blir ännu en natt och dag här, innan jag ska på jobb igen.


Morgonmålen på sommaren kan ibland vara helt uppåt väggarna, men så gott.



Vi tog en lång morgonpromenad med Hugo.

Fäboda kaffestuga




När vi kom tillbaka började vi greja på. Jan klippte fram mera "gräsmatta" .



Finn (fem) fel.



Bättre så för ögon och öron, dock ej för ömtåliga fötter.



Hugo tyckte att det var bäst under bordet.



Jag har skrapat och målat idag.



Det är roligt att skrapa när det finns något att skrapa.



Och dörren, den blev skrapad men även tvättad.



För den hade fått en hel del mögelprickar.



Och allt gick att tvätta bort👍.



Medan dörren torkade fortsatte jag med en annan plats.



Skrapa.



Sopa.



Och matpaus mitt i, två stora korvar på var, stekt potatis och gurka med paprika.



Sen blev det dags för en promenad med Hugo och lite bus på stranden.



Den bästa leksaken är en fingervante.



Den är lika svart som Hugo så den syns inte så bra.



Han gillar när vi slänger den så han får hämta. Men han slänger den gärna själv också.



När vi kom tillbaka till villan fortsatte jag att måla och Jan fortsatte med sitt projekt, mera om det en annan dag😉.


Och som oftast så är jag urdålig på att orka byta till sämre kläder, så jag målade i mina vanliga kläder, men jag klottade inte en endaste droppe på mig (bara under mina favoritskor...men det syns ju inte😉, eller?).



Hugo vilade på filten.




Jag hann inte måla allt vitt innan regndropparna började komma men otroligt vad lite målfärg kan göra under.



Och Jan skruvade fast ventilationsluckan och dörrhandtaget igen.


Regnet brakade aldrig riktigt loss, utan bara små dropp lite nu som då.

Därefter tog Jan en cykeltur och jag tog ett skönt bastubad.


I gårkväll fick även Hugo vara i bastun här. Vi hade varit på en sån plats där det fanns en blöja med avföring i, och ni kan gissa vad Hugo hann göra. Ja precis, han tog sig ett mellanmål.
Det kändes helt omöjligt att låta honom sova i vår säng och pussa oss godnatt om han inte blivit upptvättad från topp till tå, vilket han blev.

Sen var han välkommen i sängen igen.



STÄDNING
Efter cykelturen och innan Jan for i bastun ikväll rev han ut våra smutsiga mattor, här i husvagnen.



Och golvet blev en enda stor hög av barr, gräs och sand,


Ja städning är inget vi prioriterar högt här vid villan. Men nu ikväll startade Jan dammsugaren och dammade sen våra mattor, vilka ska få bli tvättade med tallsåpa någon dag.



Och det blev betydligt finare.



NJUTA
Du som kan, som fått gåvan att vara ledig och kan välja vad du sätter din tid på, njut!
- FÖRST, KOM IHÅG ATT TA TID MED JESUS, FÖR DET ÄR HAN SOM HAR DIN DAG OCH DIN FRAMTID I SINA HÄNDER.
- PLANTERA INTE BLOMMOR, IFALL DU INTE HINNER SITTA NER OCH NJUTA AV DEM.
- STRUNTA I STÄDNINGEN, OM DU KAN.
- SÄTT INTE UPP EN MASSA MÅL PÅ VAD DU MÅSTE HA GJORT, GÖR SÅNT SOM DU KÄNNER ATT ÄR ROLIGT OCH GER VILA.
- UNNA DIG ATT BARA SITTA MED KAFFEKOPPEN I HANDEN OCH LYSSNA PÅ FÅGLARNA OCH DOFTA PÅ BLOMMORNA.
- LÄS BÖCKER OCH SE PÅ FILMER, SÅNT DU KANSKE ANNARS INTE HINNER SÅ OFTA.
- ÄT GLASS I STORA LASS, SOMMAREN ÄR INGEN BRA BANTNINGSTID.
- UMGÅS MED FAMILJ, SLÄKT OCH VÄNNER.
- TA EN DAG OM MÖJLIGT NÄR DET BARA ÄR DIN DAG, ELLER DINA TIMMAR NÄR DU SJÄLV FÅR GÖRA PRECIS VAD DU VILL.
- OCH KOM IHÅG LIVET FORTSÄTTER OCKSÅ EFTER SOMMAREN.

Nu kom Jan från bastun och sa att han tvättat två mattor med något medel, typ pumptvål😊 som han hittade i bastun👍.
Och nu bör jag eller vi ta en nattpromenad med Hugo innan regnet brakar loss. Just nu är det endast duggregn men det lär bli hårdare.

Tack och hej från mig i husvagnen.




ALLT DET GODA VI FÅR OCH VARJE FULLKOMLIG GÅVA ÄR FRÅN OVAN (Jakobsbrevet 1:17a).

NÄRMA ER GUD SÅ SKA HAN NÄRMA SIG ER (Jakobsbrevet 4:8).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023