EN KALL MEN FIN SOMMARDAG

Tog sovmorgon även idag, så skönt.
Efter en kylig "morgon"promenad med Hugo åkte vi till mina föräldrars.


Där var det ännu kallare, endast 9 grader och iskall vind, men lika vackert som alltid.






I dag var det blomplantering på programmet. De sommarblommor som gjort sitt fick åka och nya höstblommor planterades.


Och vad de än gör mina föräldrar så samarbetar de, det gillar jag.


Hugo sprang och busade på den stora gräsmattan efter vår promenad, men sen satte han sig ner och vilade. Han har haft en riktig sov och vilo-dag idag.



HEMMA
När vi kom hem Blandade jag ihop en köttfärssmet och stekte biffar.
Att steka köttbullar eller biffar är något som fallit bort i.o.m att jag inte längre jobbar som dagmamma.
Men nu ikväll fick mina barn köttbiffar i gräddsås (havregrädde) med nypotatis och lingonsylt.




DET ÄR INTE HUR MAN HAR DET UTAN HUR MAN TAR DET
Snart skall jag börja ställa mig inför kvällens roliga grej. Jag och en väninna ska åka på teater.
Det visar 13 grader, det är mulet, blåsigt och det kom någon regndroppe när vi körde hem från mina föräldrars, perfekt väder för sommarteater, eller?
Jo helt perfekt om man ställer sig enligt vädret. Långkalsonger, vantar, mössa, fleecetröja, tjock jacka, regnrock och varmt sittunderlag tar jag med...det här blir bra det.

JESUS VI LÄMNAR DENNA KVÄLL, ALLT OCH ALLA I DINA HÄNDER.





MEN DE SOM ÄLSKAR HONOM SKA BLI SOM SOLEN NÄR DEN GÅR UPP I SIN KRAFT (Domarboken 5:31b).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023