TRAILLÖPNING?

I dag tog vi en ordentlig sovmorgon och efter morgonmålet tog vi en ordentlig promenad.
Vi vandrade fem kilometer i varierande terräng.

En vacker somrig väg.


Vi såg en liten groda och hörde en stor älg.


Jan visste vägen, jag skulle ha gått vilse .



Vi gick över ett kalhygge.



Och över många vackra berg.






TRAILLÖPNING
Och jag fångade Jan på bild när han traillöpte (egentligen så letade han hjortron på bergets alla sidor, men det behöver vi inte säga, det blir så mycket roligare ifall vi säger/tror att han traillöper...i sandaler😂).






Och jo han hittade många fina hjortron ställen.




RESTEN AV DAGEN
Det har blivit lite målning även idag. Jag har målat fönsterkarmar, petigt och lite tråkigt, men fint blir det.



Hugo har hälsat på vår terassvän, ödlan.



Och han har letat efter den när den försvunnit mellan plankorna.



Kocken Jan tillredde nypotatis och kebabkött i dag.





KONTRASTER
Och sen till kvällen packade vi ihop oss och åkte hem till barnen, jag tog bilen och Jan cyklade hem.
Hemma möttes jag av ett tomt hus som luktade surt😂 (diskberg och sopor som behövde fixas).


När barnen kom hem fick de nog lite uppläxning om vad man behöver/måste göra när man bor och lever i ett hushåll.
Men samtidigt gör de mycket som är helt otroligt bra, de t.e.x. tvättar alla sina kläder själva, det är något jag verkligen uppskattar.

Just nu är det samling i sängen igen, två av dem ligger på mina fötter och chillar 😊💗. Det är också något jag/vi uppskattar, att de vill hänga i vår säng och dela dagen, livet och nuet, med oss.


Och att huset luktar surt när man kommer hem efter två dygn ute vid villan, det är småsaker, när jag varje dag påminns och följer med våra goda vänner som fått byta sitt vanliga liv, vardagen mot ett liv på sjukhus där de kämpar för sitt barns liv.

SALIGA ÄR DE MÄNNISKOR SOM HAR SIN STYRKA I DIG, DE SOM HAR DINA VÄGAR I SITT HJÄRTA. NÄR DE VANDRAR GENOM TÅREDALEN GÖR DE DEN RIK PÅ KÄLLOR, OCH HÖSTREGNET HÖLJER DEN MED VÄLSIGNELSER. DE GÅR FRÅN KAFT TILL KRAFT, DE TRÄDER FRAM INFÖR GUD PÅ SION (Psaltaren 84:6-8).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023