JOBB OCH VILLALIV MED KALAS

Tänk vad förunderligt, aldrig förut har jag önskat att jobba på sommaren, alltid har jag varit ledig så mycket som möjligt.
Nu har jag varit ledig så mycket under det senaste året att det är riktigt roligt att jobba. Och det här att inte jobba samma tid varje dag måndag till fredag utan istället jobba olika skift och olika tider och variera med jobbdagar och sen lite lediga dagar, det gillar jag skarpt.


De senaste två dagarna har jag jobbat 11h/dag men det har gått riktigt bra.
I går på jobbet gjorde vi b.l.a.lite utedekorationer (bilden här ovan) av naturmaterial, lite skräp och fina sommarblommor 👍som vi plockade på promenaden.

Vi gör så mycket roligt, intressant, spännande och nytt, samtidigt som mycket är bekant.
Det är en hel del diagnoser, mediciner och dieter att hålla koll på, men det är så givande, lärande, intressant och roligt.

Jag har varit ledig idag och även imorgon sen blir det två jobbdagar igen och fyra dagar ledigt på det för att sen jobba hela nästa helg.

Denna rytmen passar oss alla riktigt bra just nu.
Och beroende på vilken tid jag ska till jobbet så sover vi ibland här vid villan och ibland hemma i stan. Och det fungerar bra i sommar att pendla hit och dit när vi har tre ungdomar som bor hemma, då hinner vi ju också träffa dem och bo med dem mellan varven👍😊💗.

Allt har sin tid, som sagt.


VILLALIV
I går efter jobbet åkte vi hit till villan.


Jan har i dag varit på jobb liksom alla barnen (på sina sommarjobb).
Hugo och jag tog sovmorgon och gick sen på en lugn och skön promenad.


Och vi plockade en fin bukett, till svärmor denna gång.


Åt en god glass och njöt i det fina vädret. Nu har det kommit ut så många goda veganglassar, jag äter dem för de är ju också mjölkproteinfria 👍.
Denna är min favorit just nu.



KALAS
På eftermiddagen kom alla hit, familj och släkt för då blev det kalas.
I dag har vi firat kära svärmor på hennes födelsedag.




Vi hade köpt ett bord till henne (på bilden här ovan har vi ännu bordet med bänkar ).
Nya bordet på bilden här under.


Det är gjort av plast, vilket gör att det också fungerar bra när man ska diska 👍😊,ute i det fria så här på sommaren.
Det blev inkört och godkänt redan ikväll👍.



Vi har haft en skön kväll.




Jan och jag har avslutat kvällen med promenad, bastu och grillkorv.


Har krupit i säng och ska nu knäppa händerna och tacka för dagen som gått och sen be för min väninna med familj som kämpar för sitt barn.
Jag ska be för alla i vår närhet som kämpar just nu, på ett eller annat sätt. ALLT OCH ALLA TILL JESUS💗.

Den eller dem du har på hjärtat just nu, be för den/dem, lämna allt och alla till Jesus. För bön gör skillnad. Det händer något när vi ber.

Godnatt.





BE, OCH NI SKA FÅ. SÖK, OCH NI SKA FINNA. BULTA, OCH DÖRREN SKA ÖPPNAS FÖR ER. FÖR VAR OCH EN SOM BER, HAN FÅR, OCH DEN SOM SÖKER, HAN FINNER, OCH FÖR DEN SOM BULTAR SKA DÖRREN ÖPPNAS (Matteusevangeliet 7:7-8).

VIDARE SÄGER JAG ER: OM TVÅ AV ER HÄR PÅ JORDEN KOMMER ÖVERENS OM ATT BE OM NÅGOT, VAD DET ÄN ÄR, SÅ SKA DE FÅ DET AV MIN FAR I HIMLEN. FÖR DÄR TVÅ ELLER TRE ÄR SAMLADE I MITT NAMN, DÄR ÄR JAG MITT IBLAND DEM (Matteusevangeliet 18:19-20).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023