OJ VILKA DAGAR

Vi har haft otroligt varma dagar, fina dagar med temperaturer kring 30.
Helgen har för min del bestått av jobb och därefter gemensamma lata, avkopplande kvällar med fint program och härliga människomöten.



Vi har knappt alls deltagit i Jakobs dagar, fast vi nu i år är hemma och inte på läger.
Vi hade beslutat att delta i program på kvällarna, men så blev det inte, men det blev så mycket bättre.




Om allt det ska jag berätta om imorgon och även om hur jag lyckades söndra en terass, hos goda vänner.
Men nu ska jag krypa isäng och imorgonmorn ska jag njuta av sovmorgon (efter att ha börjat kl.7 tre morgnar).
Jan åker på jobb, första dagen efter semestern.
Pojkarna åker till sina jobb till kl.6.
Matilda skall kl.10 och planera två barnläger och hon lär vara borta hela dagen.
Vad skall jag då göra, alldeles ensam hemma? Jo ingenting, jag ska bara ta det lungt, göra så litet som möjligt, njuta av stunden, av sommaren och sen koka kyckling och ris till alla hungriga som kommer hem efter sina jobb.

Bara vara.

Också ska jag blogga.

Tack Jesus för en fin helg, för fina människomöten och för de bästa vännerna som alltid tycks veta vad vi behöver.




Godnatt: Ifall du inte kan somna, räkna inte får. Prata med Herden (Jesus) istället.


JAG ÄR DEN GODE HERDEN. DEN GODE HERDEN GER SITT LIV FÖR FÅREN (Johannesevangeliet 10:11).

MINA FÅR LYSSNAR TILL MIN RÖST OCH JAG KÄNNER DEM, OCH DE FÖLJER MIG. JAG GER DEM EVIGT LIV. DE SKA ALDRIG NÅGONSIN GÅ FÖRLORADE, OCH INGEN SKA RYCKA DEM UR MIN HAND (Johannesevangeliet 10:27).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023