I DAG HAR DET BÖRJAT

Ja, eller snarare ikväll har det börjat, och vi är inte där. Och ifall du undrar, jo, det känns vemodigt, nästan så jag kunde gömma mig bakom en ormbunke, liksom Hugo😉.



För att skingra tankarna har jag/vi fyllt dagen med det ena och det andra.

Vi steg upp kl 04:00 för att säga hej då till Matilda som skulle få åka på äventyr, på sin födelsedagspresent av kompisen och hennes familj💗, en resa till Sverige👍😊.
Det var en lycklig och förväntansfull dotter och en glad men trött mamma kl.04:10 i natt.



Sen i dag har vi har varit in till centrum och tagit del av Jakobs Dagars program. B.l.a har vi varit på Jakob Gospels konsert i Skolparken.
.
Där var mycket folk, men vi höll oss långt på sidan med Hugo.

När vi kom dit blev vi genast påminda om att vi är här och inte där, i Pieksämäki på sommarlägret.
För vi träffade på bekanta som sa direkt med en både frågande och konstaterande röst: men nu är nog ni på fel plats?
Men i år är vi på alldeles rätt plats, trots allt.

Hugo träffade en kompis, Milou.



Och jag har plockat, städat och fixat lite där hemma. Och jag böt till sommargardiner i vardagsrummet👍😉.

Och nu kom vi just hit ut till villan.
Och jag får bara konstatera än en gång att ALLT HAR SIN TID och att JESUS ÄR MED I VARJE "TID".

Men nog saknar jag lägret, jätte mycket.

Ni som är där, jag önskar er ett välsignat fint läger. Vi ber för er alla.

Njut!

ALLT HAR SIN TID, DET FINNS EN TID FÖR ALLT SOM SKER UNDER HIMLEN (Predikaren3:1).

OCH SE, JAG ÄR MED ER ALLA DAGAR...( Matteusevangeliet 28:20b)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023