JORDGUBBAR

I går fick vi våra eko-jordgubbar.


Mina svärföräldrar beställer alltid eko-jordgubbar och kör till Lappajärvi och hämtar dem. I år beställde vi också en låda och de hämtade hem den åt oss 💗.

Och det var/är så goda jordgubbar.
Dessutom var/ är de så stora så det gick snabbt att rensa dem.



Vi arbeita i lag (vi arbetade tillsammans).


Och min klädsel "filten" säger allt om den finländska sommaren, det är varmt i solen, men lite blåsigt och när det blir mulet mellan varven blir det kallt.


FULL RULLE IMORGON
Jag har jobbat idag och ska även imorgon på jobb. När jag slutar kl.16 skall vi på fest och fira en av mina före detta dagbarn som blir konfirmerad.
Efter den festen drar vi iväg på ett annat kalas och firar tr killar. Och senare på kvällen får vi en nattgäst.
Så nu borde jag börja paketera in presenter och skriva lite roligt och glatt på några kort, och bädda en säng, men istället blir det picknick i sängen.
Ja, du läste rätt, så gör vi ofta. Jan laddar upp med jordgubbar, glass och chokladsås.



Jag tror att Jesus visste att det var precis vad jag behövde nu😉. Jag gillar bibelordet här nedan, att Gud skall "PÅ ETT HÄRLIGT SÄTT" GE OSS ALLT VAD VI BEHÖVER.
Jag vet att Gud har humor, så jag vågar säga att jag just nu får vad jag behöver (läs: vill ha), d.v.s. glass med jordgubbar, och att min man serverar det på ett härligt sätt, picknick i sängen 👍😊.



Be, tro och vänta så kommer också Herren att ge dig det du behöver, på ett härligt sätt.


SÅ SKALL MIN GUD, EFTER SIN RIKEDOM PÅ ETT HÄRLIGT SÄTT I KRISTUS JESUS GE ER ALLT VAD NI BEHÖVER (Filipperbrevet 4:19).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023