INNAN GODNATT

Innan jag säger godnatt vill jag skriva några rader.
Dagens bukett plockade jag alldeles just när jag kom till villan då jag tog en nattpromenad med Hugo.
Dagens bukett var till mig själv idag.



Jan kom cyklande. Han försöker cykla endera vägen så ofta det går och passar, nu i sommar.


Som ni ser på bilden så har "Gula bananen", alltså båten inte kommit i sjön ännu, men kanske någon dag denna vecka.

Det syns inte på bilden, men strax efter att jag hade tagit den så upptäckte Jan att han hade fått punktering. Så han fick börja fixa och lappa.


HANNU 60 ÅR
I lördags hade vi glädjen att få vara på födelsedagsfest. Det var min kusins man, Hannu som firade sina 60-år med en fin fest vid Tullpackhuset.
Huset var en ny mysig och trevlig upplevelse för oss.

Och ännu en gång fick jag äta den godaste mjölkfria kakan någonsin.


Jag åt faktiskt två bitar och båda var så tunga så de liksom föll omkull på tallriken, så det blev ingen fin bild av kakan, men jag kan garantera att den var både fin och god.

Tog en bild av den fina lokalen, dock så sent så de flesta gästerna redan dragit hemåt.


Det var en fin och mysig fest där det bjöds på mycket gott, musik och sång i 70, 80 och 90- tals stil, trevliga släktingar att prata och fundera med och jag tog en sväng om på dansgolvet med min kusin innan vi begav oss hemåt.

Jag försökte få en bild på Hannu när han skar tårtan men det enda som syntes av honom var axeln 😂, därav ingen bild.


Kiitos juhlista Hannu👍😊. Tack för att du firade och för att vi fick dela din dag 😊.


GODNATT
I kväll har jag beslutat att börja sova tidigt (mellan kl 22- 23). Mina kvällar har blivit alldeles för sena och jag avslutar dem ofta med ett avsnitt (eller flera) från någon polisserie eller deckarserie.
Senaste natt vaknade jag av en otäck mardröm. Ni vet "det du fyller ditt inre med". Så nu har jag beslutat att avsluta kvällen så som jag alltid borde, för det är vad som passar mig bäst.
Lägga mig ner lyssna till lugn musik eller till någon kristen talare, bara ligga och lyssna. Sen knäppa mina händer och be, lämna allt och alla i Jesu händer. Och sen godnatt, ingen film, ingen serie bara godnatt.

Godnatt.



DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS I DAG (Psaltaren 118:24).

DE ÄRLIGAS VÄG ÄR ATT UNDVIKA DET ONDA, DEN SOM GER AKT PÅ SIN VÄG BEVARAR SITT LIV (Odspråksboken 16:17).





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023