TACK

Nu har vi varmt här, 28 grader i skuggan.

Låg och svalkade mig.

MIN DAG
Jag började morgonen med att starta kl.7.40 från villan för att vara framme i Kronoby kl.8.30. Jag hade tid till min tandläkare. Allt var i skick, inga hål och inga söndriga plomber, TACK JESUS för det.
Tog en bild av fina Kronoby å innan jag körde vidare mot Kokkola.



Jag passade på att ta en loppisrunda när jag ändå var så nära. Men loppiset öppnade först kl.10 så jag besökte först en butik och inhandlade lite gott, lite dryck och sött för dagen.


Det var min dag idag på flera sätt. Jag hade riktigt tur och hittade på de fem loppisar som jag besökte både det ena och det andra, som jag behövde.

Jag hittade b.l.a dessa alldeles nya och oanvända sommar sandaler.




Och även dessa fina svarta skor.



Jag tog en lunch mitt i shoppandet.



Jag hittade sen en matchande kjol till de nya sandalerna.


Tack Jesus för en bra dag.


DOPP I HAVET
Sen styrde jag kosan tillbaka till villan. Där tog vi en sväng ut till havet.
Och Hugo simmade nästan idag👍.





Tack Jesus för dessa soliga, varma sommardagar.

Sen packade vi ihop och körde hemåt.
Tre dagar framöver skall jag jobba kl.7-16 varje dag, mitt i Jakobs Dagar helgen. Men det är inget problem, jag hinner se och ta del av tillräckligt på kvällarna. De senaste åren har vi ju varit på läger och missat dessa dagar och det har också gått bra. Så jag hinner nog få min beskärda del i år.


JAKOBS DAGAR
Snart ska vi ta en kvällsrunda med Hugo och även ta en sväng in till centrum och se vad denna kväll bjuder på för program.


Denna bild är från söndagens öppning av JAKOBS DAGAR.

I söndags var vi också på Mrs BIGHILL Singers konsert. De släppte sin nya skiva, TRO.


De sjöng a cappella, så otroligt vackert.
På denna bild är även några av de tidigare sångarna med.



Tack Jesus för dessa sångare med Heidi Storbacka i spetsen som kan och vill sjunga om Dig och sprida det glada budskapet.


INDIAN
När jag visade Jan vad jag hade köpt på loppis, tyckte han så här om denna klänning: att den passar bra, speciellt om jag ska spela indian någon dag 😊😂.


Men han tyckte faktiskt att den var fin, på mig😉, och att jag kan använda den när som helst och var som helst. Det var ett gott betyg för en indianklänning.

Bild: från provrummet.

Tack Jesus att jag får klä mig som en indian, om jag vill.


UT PÅ STAN
Nu ut en sväng och sen hem och sova, så jag orkar upp imorgon.
Tack Jesus för mitt jobb.


TACKA HERREN, FÖR HAN ÄR GOD, EVIG ÄR HANS NÅD (Psaltaren 118:1).

FRÅN SOLENS UPPGÅNG TILL DESS NEDGÅNG PRISAS HERRENS NAMN (Psalatren 113:3).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023