LUCKA 11 2023

Med julmusik i högtalaren och en hel hög med granris på köksbordet drog jag igång, för i kväll har jag julpysslat.


Ungefär 2 h senare var första julbocken klar. Men jag blev inte klar med själva granrispysslandet i kväll så riset fick åka ut i väntan på att få komma in en annan dag igen. 

Jag städade sen undan ordentligt i köket, slängde mina kläder i tvättmaskinen och tog en dusch. Jag är allergisk för gran men ändå vill jag pyssla med gran inför varje jul, jag njuter så av det. Och att binda utomhus är för kallt.

Nu får jag dras någon timme med kliande ögon, näsa och hals, samt röda utslag på händerna. Men vad gör man inte för att få skapa fina, juliga saker.

Jag gillar dessutom hela processen med allt från att hämta granarna i skogen till att få betrakta de färdiga alstren. Jag kapade sönder fyra julgranar för att få det ris jag behövde.


TACK JESUS FÖR DENNA DAG OCH TACK FÖR GRANRIS.

DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT (Psaltaren 118:24 a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023