PYJAMASDAG

Sovmorgon, sen lång promenad med Hugo och därefter "pyjamasdag" hela dagen (pyjamas för mig och Matilda).

Vi har sett på tv, lyssnat på musik, ätit gott, pratat och umgåtts...mysdag. 

I kväll är Jan på innebandy, Matilda har en kompis på besök, Mikki och Amanda har farit på besök till en släkting och Matti for just till Kokkola till sin Amandas. Och jag fortsätter med pyjamasmyset. Jag plockade just fram min nya julklappsbok som jag fått av min syster. Och Hugo vilar med huvudet på mitt ben.

Så viktigt det är ibland att ta sig en pyjamasdag/mysdag, eller vad man nu vill kalla den. Och pyjamasdag i kombination med tid för och med Jesus gör gott för både ande, själ och kropp.

Här har också julklappar testats idag, som dessa, knep och knåp samt massagepistolen. Båda gjorde gott, för knopp och kropp.

TACK JESUS FÖR SKÖNA PYJAMASDAGAR. MED TID FÖR VARANN OCH TID MED DIG.

LÅT KRISTI ORD RIKLIGT BO HOS ER MED ALL SIN VISHET. UNDERVISA OCH FÖRMANA VARANDRA MED PSALMER, HYMNER OCH ANDLIGA SÅNGER OCH SJUNG TILL GUD MED TACKSAMHET I ERA HJÄRTAN (Kolosserbrevet 3:16).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023