NYÅRSAFTON 2023

Ute visar temperaturen - 17 grader medan här inne myser vi i värmen till sprakande brasa och vi firar in det nya året i myskläder, och det går riktigt bra det också.


Vi som är hemma i myskläder är Matilda med sitt opererade knä, jag som haft sovdag efter nattskifte och Jan som eldar (inför vargavintern som är på kommande i några dagar) och som har kokat mat (karelsk stek med potatismos och grönsaker). Vi intog vår nyårsaftonsmat kring soffbordet, så även Matilda kunde sitta med.

Mattias och Amanda for till Vasa för att fira med kompisar och Mikael och Amanda kom hem till Örebro igår och firar där med sina kompisar.

Matilda har stickat på sin balaclava i kväll.

Vi har sett på dvd filmer från när barnen var små och Jan och jag var 18 år yngre. Det var riktigt intressant.

Och vi har sett på film, på Johnny English, så vi fått skratta.


Kvällen får fortsätta i lugn takt med film, samvaro, chips, choklad och myskläder. Vi avslutar ett år som varit tufft på många sätt och vis men som förutom sorg och saknad också inneburit mycket glädje och stor tacksamhet. TACK JESUS FÖR ÅRET SOM GÅTT ATT DU VARIT MED OSS I VARJE ANDETAG. NU LÄMNAR VI 2024 I DINA HÄNDER, LED DU OSS DÄR VI GÅR BEDJANDE FRAM.

FRÅN OSS ALLA TILL ER ALLA ETT  VÄLSIGNAT GOTT NYTT ÅR. 


MEN JAG LITAR PÅ DIG. HERRE, JAG SÄGER: DU ÄR MIN GUD. MIN TID ÄR I DINA HÄNDER (Psaltaren 31:15-16a).

OCH ANPASSA ER INTE EFTER DEN HÄR VÄRLDEN, UTAN LÅT ER FÖRVANDLAS GENOM FÖRNYELSEN AV ERT SINNE SÅ ATT NI KAN PRÖVA VAD SOM ÄR GUDS VILJA: DET SOM ÄR GOTT OCH FULLKOMLIGT OCH BEHAGAR HONOM (Romarbrevet 12:2).

LÄR OSS ATT VÅRA DAGAR ÄR RÄKNADE, SÅ ATT VI FÅR VISA HJÄRTAN (Psaltaren 90:12).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA