EN FIN DAG PÅ MÅNGA SÄTT

Tisdag är ofta den dag i veckan när jag åker hem till mina föräldrars.


Det har varit en fin och solig dag idag.









Att solen är här igen är ju bara för underbart, eller hur?





VÄNDAGSPRESENTER
Sen hann jag bara hem så ringde de att jag fick komma och hämta Volvon som jag haft på ordentlig uppstädning här nära, vid en skola som fixar till bilar.

Volvon är ju den bil som pojkarna kör mest med. Sommartid när de sommarjobbat har de använt den, så den har varit rent utsagt smutsig både på insidan och utsidan. På insidan har det funnits gräs, sand och slipdamm.

Nu är den städad, tvättad och vaxad och det blev som en helt ny bil.
Tyvärr har jag inga före bilder endast fina efter bilder.



Och den liksom glänser och doftar innuti.


Att jag låtit tvätta upp Volvon just nu är för att vi länge ojat och vojat oss över hur smutsig den är och ingen i detta hus har orkat städa den grundligt. Så nu får pojkarna detta till vändagspresent av sin mor.
Och jag vet att presenten kommer att uppskattas.


Och i kväll har jag dragit igång med brödbak, så jag skall hålla mig vaken tills Mattias kommer hem.



Är tåget i tid lär han vara hemma redan 22.10- tiden.

Brödet jag bakat är Matildas favoritbröd, och det får hon som vändagspresent av mig.
Och kanske en och annan vänninna också kommer att få ett, nu har jag avslöjat det.

Just nu är de i ugnen.


Innan jag lade dem i ugnen penslade jag dem med sirap.



Det är ju inte vändagen före på torsdag men det är ju bra att vara steget före så jag hinner säkert få allt klart.

Bilen hade jag ingen aning om när den skulle bli klar och bröd kan ju misslyckas ibland så det är bra att vara ute i god tid😊.

Jan åker till Sverige imorgon och är så borta på vändagen, men han får sin present efteråt.

Men Jan kom hem med en present till mig igår.
Du som läste mitt inlägg om "Sovrum under förändring" både såg på bild och läste om vårt nattduksbord som vi bara har ett av. Och som vi skulle ev köpa ett till av när det blir rea.
Och nu hade de tydligen rea (vi har ingen reklam så vi hänger inte alltid med) så hem kom han med ett nytt bord.

Jag packade upp alla delar.


Och Jan skruvade ihop det.



Och jag satte på tyget på korgarna, det var ganska lätt😉.



Och eftersom det blir för trångt med ett nattduksbord på Jan`s sida nu när fåtöljen står där, så kommer den att troligtvis få åka ut i vardagsrummet igen, men det orkade vi inte börja med nu. På något vis så skulle vi vilja ha den kvar i sovrummet.....ja det är inte enkelt när det är svårt😉.



Så nu får bordet stå vid spegeln tillsvidare.



TACK JESUS FÖR EN HELT FANTASTISK DAG IGEN.
En dag som började med ett trevligt besök vid mannens jobb.
En dag tillsammans med mina kära föräldrar.
En dag när bilen är upptvättad och fin.
En dag med doftande brödbak i huset.
En dag med fina diskussioner med dottern,
En dag med väntan på sonen som snart kommer hem.



HERREN ÄR MIN HERDE MIG SKALL INGET FATTAS (Psaltaren 23:1).

VAR GLADA I HOPPET, TÅLIGA I LIDANDET, UTHÅLLIGA I BÖNEN (Romarbrevet 12:12).

OM NI FÖRBLIR I MIG OCH MINA ORD FÖRBLIR I ER, SÅ BE OM VAD NI VILL OCH NI SKA FÅ DET (Johannesevangeliet 15:7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023