KRYDDOR OCH BRÖD

Som sagt vårt hus och alla våra skåp är i stort behov av storstädning och varje vecka jobbar jag på mera eller mindre.
I måndags rensade jag bland kryddor och allt annat som fanns i det skåpet.



Och där hittade jag kryddor som gått ut redan 2016.





Jag kan intyga att jag slängde en hel del.

Hemska saker hur vi levt/lever. Allt detta har tagit upp rum i våra skåp och allt detta var gammalt och fick åka i soptunnan. 

Jag fick också ta till skruvmejseln, för högst upp i vårt kryddskåp har vi haft ett medicinskåp.
Redan när pojkarna var små skruvade Jan upp det, eftersom våra pojkar och speciellt den ene var otroligt bra på att klättra 😉.
Men att hitta ett medicinskåp i ett ointressant kryddskåp och på denna höjd skulle dock göra det säkrare.
Och jag kan intyga att det stått säker, så säkert så vi inte ens orkat använda det de senaste åren, utan alla mediciner har förvarats i ett av köksskåpen, nära och till hands vid behov.



Skåpet satt hårt fast, jag fick ta till alla mina superkrafter för att få de envisa skruvarna att börja snurra åt rätt håll. Och till sist efter möda och svett så fick jag bort det.

Och det ena ledde till det andra, så köksskåp som blev städade i december blev städade igen...alltså är det här faktiskt jag😉?

Och när jag äntligen hittade alla kryddor, mjöl m.m så blev det brödbak i gårkväll.



Nybakt bröd är himelskt. det både doftar och smakar underbart.



Imorse tog jag en stor kopp te och två brödskivor med mycket smör på.
Jag håller fortfarande bort sockret men att smaka nybakt bröd med sirap det tillåts, bara det inte blir varje dag.




LIVETS BRÖD
Och mina tankar gick till ett annat Bröd.
Vi har ju också ett Bröd som vi bör äta varje dag, som mättar vår inre hunger.
Jesus säger i bibeln "Jag är livets bröd" och så är det. Äter vi av det Brödet då får vi liv i våra liv.
Jag märker själv när det kommer dagar, stunder, perioder när jag liksom låter det värdsliga ta över ex. jag väljer att se en film istället för att först läsa lite ur bibeln och sedan be, då märker jag tydligt hur fel det blir. Och ändå hamnar jag dit igen. 

Och dit hamnar vi alla, att vi väljer något annat framom Jesus. Och det gör vi för att vi är människor i en fallen värld med ett allt för stort världsligt utbud som just är djävulens triumf när han får oss lockade bort från Livets Bröd= Jesus.

Så kära vänner låt det bli en vana (jag säger detta lika mycket till mig själv) att det första du gör på morgonen när du slår upp dina ögon (efter att du stängt av väckningen😉) är att DU PRATAR MED JESUS. ATT DU LÄMNAR DIN DAG OCH ALLT OCH ALLA SOM DU KOMMER ATT MÖTA I JESU HÄNDER.

OCH ATT DU HINNER LÄSA ETT ELLER FLERA BIBELORD SOM MATSÄCK FÖR DAGEN.
OCH SEN BÖRJAR DU DAGEN I JESU NAMN.



En bild från gårdagen, som både började och slutade så fint.
Här är det mamma och Hugo ute på promenad i det soliga, fina vädret,





DET STÅR SKRIVET: "MÄNNISKAN SKA INTE LEVA BARA AV BRÖD, UTAN AV VARJE ORD SOM UTGÅR UR GUDS MUN"(Matteusevangeliet 4:4).

GUDS BRÖD ÄR DET BRÖD SOM KOMMER NER FRÅN HIMLEN OCH GER VÄRLDEN LIV. DÅ SADE DE TILL HONOM: HERRE GE OSS ALLTID DET BRÖDET (Johannesevangeliet 6:33-34).

JESUS SVARADE: "JAG ÄR LIVETS BRÖD. DEN SOM KOMMER TILL MIG SKALL ALDRIG HUNGRA, OCH DEN SOM TROR PÅ MIG SKALL ALDRIG NÅGONSIN TÖRSTA" (Johannesevangeliet 6:35).

JA, DETTA ÄR MIN FARS VILJA: ATT VAR OCH EN SOM SER SONEN OCH TROR PÅ HONOM SKA HA EVIGT LIV, OCH JAG SKA LÅTA HONOM UPPSTÅ PÅ DEN YTTERSTA DAGEN (Johannesevangeliet 6:40).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023