TANKAR, KÄNSLOR OCH MINNEN

Ena dagen (i söndags) hade vi sol, plus grader och vårkänslor.


Och vi var ute och bara njöt.
Vi tog en sväng till Fäbodaloppet och såg starten.




Men även om det var soligt och bar mark på vissa ställen så hade/har vi ännu glashalt ute på gården.
Men det var inget som hindrade min man, han hoppade på cykeln och begav sig tillbaka till Fäbodaloppet någon timme efter att vi kommit hem, för nu skulle han se målgången.

Men han har vinterdäck👍.

Det var som sagt i söndags.


I DAG
Denna dag består av minus grader, mulet och snöstorm, glashala gator med nysnö ovanpå, ingen höjdare precis. Inte ens med skor som har dubbar gillar man detta väder.


Så efter vår morgonpromenad tyckte både Hugo och jag att vi gott kunde krypa ner i sängen igen och mysa under filten medan vi lyssnade till stormen som rasade/rasar där ute.



Så jag plockade fram min dator, tog fram en fransk chipspåse (lämplig storlek 30g) och började  med detta blogginlägg, låter helt enkelt bara dagens tankar komma ut via fingrarna.




DAGBOK
Jag har så länge jag kan minnas skrivit dagbok och nu är det mest på bloggen jag skriver ner mina tankar, känslor, upplevelser och minnen.

Min mamma skriver också dagbok.
I går när jag var där påminde hon mig om vad hon hade skrivit en dag för över 10 år sedan. De hade ringt från skolan att Mattias hade fallit med bakhuvudet i isen. Vi förde honom till akuten och han låg där några timmar för observation. Sen fick vi åka hem på det villkoret att vi väckte honom under natten varannan timme och frågade vad han hette och typ i vilket land han bor, enkla frågor för att se att han var sitt naturliga jag.

Jag mindes inte den händelsen förrän mamma påminde mig.
Allt gick bra med Mattias. Men jag minns att jag knappt sov något den natten och skulle någon ha frågat vad jag heter kan det nog vara att de fått fel svar😉.

Åren går, det känns både som en kort tid och en lång tid sedan han var 10 år.
Det känns t.o.m länge sedan han var kustjägare vid Dragsvik😊.





PÅ JOBB
I måndags jobbade jag kväll, idag ska jag jobba kväll och även imorgon och det är bara roligt.

Kvällens jobb fick jag reda på alldeles nyss, men det gick att ordna även om jag har en tid till fysioterapeuten kl.15, när jag egentligen skulle ha börjat. De sa att jag kan komma så snabbt jag hinner efter fyssen.


UPPMUNTRANDE ORD
Var du än är idag, hemma, på jobbet, med vänner, på semester kom ihåg att vara kärleksfull och uppmuntrande mot dem du möter.
Vi lever i en hård värld som bara blir hårdare. Vi kan göra skillnad och vi kan börja just där vi är med de människor vi har runtomkring oss.
Låt oss så goda frön, som får växa till vackra blommor.
Och låt oss förmedla kärlek och förlåtelse för dem som behöver.

Vi kan i varje situation använda oss av de ord som vi sjunger i en engelsk sång.
- Vad skulle Jesus ha sagt?
- Vad skulle Jesus ha gjort?
- Vart skulle Jesus ha gått?

Önskar dig som läser en välsignad dag. Och kom ihåg: från Herrens källa finns det alltid mer att få👍💗😊.






LÅT OSS GE AKT PÅ VARANDRA OCH SPORRA VARANDRA TILL KÄRLEK OCH GODA GÄRNINGAR (Hebreerbrevet 10:24.

ALLTSÅ: ALLT VAD NI VILL ATT MÄNNISKORNA SKA GÖRA FÖR ER, DET SKA NI OCKSÅ GÖRA FÖR DEM (Matteusevangeliet 7:12).

OM NÅGON MENAR SIG TJÄNA GUD MEN INTE TYGLAR SIN TUNGA UTAN BEDRAR SITT HJÄRTA, DÅ ÄR HANS GUDSTJÄNST INGENTING VÄRD (Jakobs brev 1:26).

DEN SOM ALLTSÅ FÖRSTÅR ATT GÖRA DET GODA MEN INTE GÖR DET, HAN SYNDAR (Jakobsbrevet 4:17).

MEN OM VI VANDRAR I LJUSET, LIKSOM HAN ÄR I LJUSET, DÅ HAR VI GEMENSKAP MED VARANDRA OCH JESU, HANS SONS, BLOD RENAR OSS FRÅN ALL SYND (1 Jonannesbrevet 1:7).

OM VI BEKÄNNER VÅRA SYNDER, ÄR HAN TROFAST OCH RÄTTFÄRDIG SÅ ATT HAN FÖRLÅTER OSS VÅRA SYNDER OCH RENAR OSS FRÅN ALL ORÄTTFÄRDIGHET (1 Johannesbrevet 1:9).





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023