FÖLJ MED

I dag skall vi packa och ställa för morgondagen.
Vi åker sedan iväg direkt från morgonen, efter lite mat i magen och efter en något kortare hundpromenad än vanligt.


Vi åker inte långt, men ändå inte för kort.
Vi åker med bil och det blir en resa på 6-7 h, men med flera stopp (hunden ska rastas och jag behöver sträcka på ryggen) och pauser (mat och kanske shopping).

Så dagen idag innebär att jag ska sitta så lite som möjligt. Min rygg mår allra bäst imorgon om jag är igång idag, står och går så mycket som möjligt, och att jag väljer ryggläge istället för att sitta ifall jag vill ta det lite lugnare.
Liksom nu, när jag ligger i sängen medan jag skriver dagens inlägg.

Jag hör hur det blåser där ute och ser att solen tittar fram. Alldeles strax ska vi ut på morgonpromenad, men ännu ligger Hugo tungt sovandes i fotändan av sängen.
Jan har åkt till jobb.
Matilda som har fått sportlov, sover ännu. Hon skall sen ut med en kompis och fotografiera idag.


DAGENS ANDAKT
Jag läste just dagens andakt ur min nyaste andaktsbok, fick den av syrran på min födelsedag 2017.
Jag skall dela lite av det som står för denna dag.


Den börjar med ett bibelord från Johannesevangeliet 1:46, där Natanael sade: "Kan det komma något gott från Nasaret? Filippos svarade: Följ med och se?

Och Natanaels fråga dröjer fortfarande kvar tvåtusen år senare. Kan det komma något gott från Nasaret? Följ med och se!

FÖLJ MED OCH SE FÖRVANDLADE LIV:
- alkoholisten som nu är nykter,
- den bittre som nu är glad och nöjd,
- den skamsne som nu är förlåten, 
- äktenskap som nu reparerats,
- föräldralösa som fått ett hem,
- fångar som fått nytt hopp.

Och listan kunde göras hur lång som helst. Följ du också med och möt Jesus från Nasaret och se vad Han vill göra för dig idag. Du förlorar inget på att försöka. Du kommer bara att vinna, ditt liv och även andras.

Att få börja en ny dag, en ny vecka med Jesus är det bästa som finns.

FÖLJ MED OCH SE!




HAN BOSATTE SIG I EN STAD SOM HETTE NASARET, FÖR ATT DET SOM VAR SAGT GENOM PROFETERNA SKULLE UPPFYLLAS, ATT JESUS SKULLE KALLAS NASARE (Matteusevangeliet 2:23).

VID DEN TIDEN KOM JESUS FRÅN NASARET I GALILEEN OCH BLEV DÖPT AV JOHANNES I JORDAN (Markusevangeliet 1:9).

NÄR HAN (Bartimeus, en blind tiggare) FICK HÖRA ATT DET VAR JESUS FRÅN NASARET SOM KOM, BÖRJADE HAN ROPA:"JESUS, DAVIDS SON, FÖRBARMA DIG ÖVER MIG" (Markusevangeliet 10:47).

HAN (ängeln) SADE TILL DEM:"VAR INTE FÖRSKRÄCKTA! NI SÖKER JESUS FRÅN NASARET, DEN KORSFÄSTE. HAN HAR UPPSTÅTT, HAN ÄR INTE HÄR! SE, HÄR ÄR PLATSEN DÄR DE LADE HONOM. 
MEN GÅ OCH SÄG TILL HANS LÄRJUNGAR OCH SÄRSKILT TILL PETRUS: HAN GÅR FÖRE ER TILL GALILEEN. DÄR SKA NI FÅ SE HONOM, SÅ SOM HAN HAR SAGT ER (Markusevangeliet 16:6-7).

MYCKET FOLK FÖLJDE HONOM, EFTERSOM DE SÅG DE TECKEN SOM HAN GJORDE MED DE SJUKA (Johannesevangeliet 6:2).

JESUS SADE TILL DEM:"KOM OCH FÖLJ MIG, SÅ SKA JAG GÖRA ER TILL MÄNNISKOFISKARE"(Markusevangeliet 1:17).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023